"Що рік Змії нам приготує"

Ірина ПОЛІЩУК
8 грудня 2012

СВЯТО

«Урядовий кур’єр» започатковує серію матеріалів, як зустріти Новий 2013-й та Різдво 

На вулиці падає пухнастий сніг, дедалі частіше в розмовах обговорюється тема наближення Новорічних та Різдвяних свят. «Урядовий кур’єр» розповість читачам про те, як можна екологічно й красиво прикрасити своє житло, щоб і зелені красуні не постраждали, і свято відчувалося.

Саме такий підхід до декорування приміщення нині найактуальніший у Європі. З’ясуємо, чи прикрашатимуть міський транспорт до свят, щоб порадувати городян. Не забудемо і про святковий стіл зі смачними та корисними стравами. Для цього дослідимо ціни на продукти харчування й дамо поради: коли, що і де — на базарі чи в супермаркеті — варто купувати, щоб не переплатити. І, звісно, не забудемо про подарунки. Неочікуваною та пізнавальною для багатьох буде інформація стосовно того, що саме ми хочемо знайти під ялинкою, а також що плануємо дарувати рідним та близьким. Як показало дослідження, бажання та реальність трохи відрізняються. 

Найкращий подарунок під ялинку — гроші…

 

Більшість українців під зеленою красунею знайдуть косметику та цукерки

Що б таке подарувати на свята, які невпинно наближаються, щоб і сімейний бюджет не постраждав, і презент сподобався, — цим питанням сьогодні переймається чи не кожен другий українець. Проте коли фінанси співають романси, приємно вразити рідних та близьких інколи важко. Тому й виходить, що мріємо про один презент, натомість отримуємо дещо інший. Тож що хочуть знайти під ялинкою українці та якими подарунками збираються радувати, дізнався «Урядовий кур’єр».

Відмовитись від імпульсивності

Якщо кілька років тому більшість споживачів купували подарунки, керуючись спонтанним бажанням, відтепер так звані імпульсивні покупки залишились у минулому. Серйозне планування бюджету та пошук вигідної ціни — домінуюча тенденція цього року як в Україні, так і у всій Європі. Дедалі більше покупців віддають перевагу інтернет-шопінгу. Однак як мінімум 40% українців все-таки побоюються скуповуватись у віртуальних магазинах.

Щодо бюджету витрат на святковий сезон 2012 року, то він відчутно не зміниться. Кількість грошей, які українці витратять на купівлю подарунків, залежатиме від особистих заощаджень. Пріоритетом для споживачів більшості європейських країн буде святковий стіл.

Таких висновків дійшли експерти однієї з провідних аудиторських та консалтингових компаній після проведення опитування. В середньому, європейські споживачі планують витратити на Різдвяні та Новорічні свята 2013 року по 591 євро, що на 0,8% нижче за рівень попереднього року. В Україні святковий бюджет, як і раніше, залишається на низькому рівні порівняно з бюджетом жителів інших європейських країн. В порівнянні з минулим роком він збільшився на 0,5% і становить 356 євро.

Пошук різноманітних компромісних рішень стосовно святкових витрат — ще одна цьогорічна тенденція. Для того щоб відсвяткувати Різдвяні та Новорічні свята, європейські споживачі, як і торік, заощаджуватимуть на дозвіллі поза домівкою — 33%, поїздках — 29% і купівлі одягу — 33%.

У 2013 році більшість європейських споживачів висловили готовність зменшити кошти на такі статті витрат, як Інтернет, кабельне телебачення, а також щоденні покупки, обіди, транспорт, пресу. Така тенденція особливо актуальна серед жінок і споживачів, старших за 35 років.

70% споживачів, які живуть у таких країнах, як Ірландія, Португалія, Іспанія, Італія, Греція, Південна Африка, планують скоротити рівень своїх витрат у майбутньому. Як і в минулі роки, основними напрямками, на яких готові економити жителі європейських країн, є розваги — 69%, одяг і взуття — 65%, свята — 62%.

Щодо України, то протягом минулого року ми менше витрачали грошей на розваги і нерегулярні витрати. А ось щоденні витрати і вартість житла зросли. Щодо майбутнього, то наші співвітчизники готові економити перш за все на розвагах та святкуваннях. Пріоритетні статті витрат, якими українці за жодних обставин не бажають жертвувати, — товари першої потреби (продукти та оплата рахунків). Не мають наміру українці зменшувати кількість грошей , які витратять на власне здоров’я.

— Починаючи з 2008 року поведінка покупців змінилась: основним пріоритетом є пошук і купівля корисних подарунків за вигідними цінами. Це стосується як європейців загалом, так і українців зокрема, — переконує старший менеджер однієї із провідних аудиторських та консалтингових компаній Ольга Шамритська. — Корисність презенту — поважна причина для того, щоб купити саме цю річ для 87%, а ціна — для 92% європейців. Як в Україні, так і загалом в Європі споживачі будуть шукати товари за спеціальними пропозиціями. А також із знижками. Більшість сконцентрується на недорогих магазинах. Проте головною тенденцією цього року є те, що 56% опитаних мають наміри боротися із звичкою під назвою «імпульсивні покупки».

Щоб дешево і сердито

Цікаво, а що ж планують дарувати українці та європейці, та які саме подарунки хочуть знайти під ялинкою і наскільки відрізняються ці вподобання. Тож в Європі гроші та книжки продовжують утримувати лідируючі позиції в рейтингу найбільш бажаних подарунків з 2008 року. Натомість громадяни  України та Росії традиційно віддають перевагу подарункам у вигляді… грошей.

Кількість українців, які б хотіли знайти під ялинкою заповітний конверт із готівкою, збільшилась із 49% до 60%. Також серед найбажаніших презентів наших співгромадян — подорожі, комп’ютерна техніка, гаджети. Нагадаємо, що в 2010 році першість серед бажаних подарунків очолили подорожі.

Хоч і бажають українці отримати в подарунок гроші, проте дарувати планують що завгодно, але не готівку.

— В умовах економічної нестабільності споживачі намагатимуться знайти найкращий товар за найвигіднішою ціною, — зазначає Ольга Шамрицька. — У зв’язку з цим відчутно збільшується розрив між найбажанішими подарунками і тим, що насправді знайдуть люди під ялинкою. Подорожі, комп’ютери і смартфони, які увійшли в десятку найбажаніших презентів європейців, навіть не потрапили в ТОП-10 презентів, які найчастіше купують. Бажаючих отримати в подарунок планшет або смартфон в п’ять чи навіть шість разів більше, ніж тих, хто планує їх купити.

Експерти зазначають, що 18% представників найбільш забезпечених категорій населення виберуть саме такий презент. Більшість європейців планують дарувати одне одному книжки, а ось іспанці купуватимуть одяг та взуття.

В Україні в трійку найпопулярніших презентів як серед чоловіків, так і серед жінок усіх вікових категорій традиційно входять косметика, парфуми, гроші й шоколад. Планшетні пристрої планують дарувати приблизно 6% опитаних, смартфони — приблизно 10%, що вдвічі більше, ніж у середньому в країнах Європи. Також зниження зацікавленості, порівняно з попереднім роком, помітне щодо попиту на кухонне приладдя і продукти харчування.

РОЗ’ЯСНЕННЯ

Дитячі подарунки не оподатковуються, але не всі

Катерина БРАТКО
для «Урядового кур’єра»

Напередодні Новорічних та Різдвяних свят керівники більшості українських підприємств занепокоєні пошуком смачних подарунків для дітей своїх співробітників. Сьогодні, коли дефіцитні товари залишились у минулому, виникає лише одне питання: гроші. А оскільки підприємства закуповують дитячі подарунки власним коштом, бухгалтери занепокоєні тим, оподатковуються подарунки чи ні. Розуміють цю занепокоєність і в Державній податковій службі України. Тож фахівці цієї установи дали пояснення щодо оподаткування дитячих подарунків, куплених коштом підприємства.

У ДПС наголошують, що оподаткування дитячих новорічних подарунків податком на доходи фізичних осіб, які придбані за рахунок власних коштів для дітей своїх працівників, здійснюються на загальних підставах. А саме: якщо вартість подарунка до 536 грн 50 коп., такі подарунки не оподатковуються. Якщо ж вартість його перевищує названу суму, він оподатковується за ставкою 15 або 17%.

Водночас подарунки надаються фізичним особам, а отже під час їх видачі підприємству слід відобразити у податковому розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податку, і сум утриманого з них податку за формою №1 ДФ за ознакою «160», вартість новорічних подарунків, яка надана у розмірі, що не перевищує 50% мінімальної заробітної плати, та за ознакою «126» у разі перевищення такої суми.

СВЯТКОВИЙ НАСТРІЙ

У маршрутках - гірлянди і сніжинки

Інна КОСЯНЧУК,
«Урядовий кур’єр»

Незвичний подарунок херсонцям до дня Святого Миколая готують транспортники міста. Всі маршрутні таксі — а їх у Херсоні більш як 400 — до 19 грудня будуть святково прикрашені. Керівники фірм-перевізників підтримали пропозицію про це тимчасово виконуючої обов’язки міського голови, секретаря міської ради Зої Бережної. І пообіцяли, що маршрутки тішитимуть городян своїм святковим і ошатним виглядом. В кожній машині з’являться новорічні гірлянди, паперові сніжинки, іграшки, ялинкові гілочки. Вони будуть розвішані по всьому салону, крім лобового скла, аби не відволікати водія.

— Занурюючись у щоденні побутові проблеми міста, ми не маємо права забувати про свята, що наближаються, — зауважила  Зоя Бережна. — Ми не тільки повинні перед святами вирішувати нагальні питання городян, а й намагатися створювати їм хороший настрій. Тому я й попросила наших перевізників долучитися до цієї важливої роботи і прикрасити всі транспортні засоби по-новорічному. Загалом до дня Святого Миколая все місто має святково «одягнутися».

«Безумовно, малечі та й дорослим приємно буде зайти в маршрутку, у якій уже відчувається дух свята. І поїхати на справжнє казкове дійство, що нині готується для городян, — відкриття головної новорічної ялинки міста, яке теж відбудеться 19 грудня, — розповіли «Урядовому кур’єру» в прес-службі Херсонської міської ради. — У програмі будуть різноманітні зимові забави, танці та феєрверки, які мають сподобатися і дорослим, і малечі. Добре було б, якби всі, хто прийде на свято, стали не лише глядачами, а й учасниками дійства. Для цього всіх, хто вміє радіти та святкувати, запрошуємо вдягнути костюми Діда Мороза, Снігуроньки або Сніговика. Тим паче, що родзинкою свята має стати незабутнє шоу Дідів Морозів».

 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua