ДОБРА НОВИНА
Прийнято нові ставки на навантажувально-розвантажувальні роботи
Що зробити для того, аби транзитери не обходили стороною вітчизняні морські порти, — проблема над якою влада ламає голову не перший рік. Один з найефективніших засобів — прийнятні ставки на навантажувально-розвантажувальні роботи. Цього року Міністерство інфраструктури знову схвалило наказ «Про розміри знижок до граничних акордних ставок плати за виконання навантажувально-розвантажувальних робіт з транзитними вантажами в портах України на 2012 рік». Документ наприкінці грудня підписав віце-прем’єр-міністр , міністр інфраструктури Борис Колесніков і зареєструвало Міністерство юстиції.
Цим наказом затверджено розміри знижок до граничних акордних ставок плати за виконання навантажувально-розвантажувальних робіт з транзитними вантажами, установлених Збірником тарифів на комплекс робіт, пов’язаних з обробленням вантажів у портах України.
— Надання таких знижок дасть змогу не лише зберегти існуючі, а й залучити додаткові транзитні вантажопотоки, — пояснює головний диспетчер Одеського порту Руслан Сахаутдінов. — А це робочі місця для портовиків, доходи в державний бюджет, підвищення іміджу України в світі як транспортної держави.
Тож із 2012 року при навантаженні-розвантаженні в наших портах універсальних контейнерів надаватиметься знижка в розмірі 50% до граничної акордної ставки плати, передбаченої за виконання таких робіт. Таку ж знижку встановлено за обробку в Усть-Дунайському порту (варіант «борт-борт») зерна та насіння навалом; продукції хімічної промисловості навалом; металів кольорових у болванках, зливках, чушках, у пачках, листах, кругах до та понад 250 кг тощо.
Знижка у розмірі 18% застосовуватиметься до плати за обробку таких транзитних вантажів: у Маріупольському порту — зерна та насіння навалом (варіант «борт-борт»); в Усть-Дунайському порту (варіант «борт-борт») — важковагових вантажів в ящиках та неупаковані 3001 кг та більше. 20-відсоткову знижку до плати за виконання навантажувально-розвантажувальних робіт встановлено за обробку мінерально-будівельних вантажів навалом у Бердянському порту, тарно-штучних вантажів в пакетах, вугілля навалом та металів чорних не в роботі — в Білгород-Дністровському порту, вугілля навалом – в Ренійському порту, продукції хімічної промисловості навалом — в Херсонському порту.
Наказом передбачено й інші розміри знижок (21,5%, 23%, 24%, 25%, 29%, 30%, 31%, 33%, 35%, 39%, 40%, 45%), що застосовуватимуться у поточному році до граничних акордних ставок плати за виконання навантажувально-розвантажувальних робіт з транзитними вантажами в портах України. На переконання головного диспетчера Одеського порту, таке розмаїття знижок не веде до зловживань. Адже в нормативних документах все чітко розписано. Сам порт вирішує кому, які знижки надавати. Це у компетенції тарифної комісії, яка діє на рівні Міністерства інфраструктури. Остаточні цифри вона узгоджує з Мінфіном та Мінекономіки, а також реєструє у Мін’юсті. Портові їх «спускають» зверху. До того ж, щороку фахівці міністерства здійснюватимуть моніторинг та аналіз економічної ефективності застосування портами наданих їм знижок і за результатами цих досліджень корегують їх розміри.
За 2011 рік через Одеський порт транзитом пройшло близько 800 тис. тонн металу, 600 тис. тонн цукру-сирцю, понад 300 тис. тонн руди.