"Соціальні виплати — за новим місцем проживання"

Інна КОСЯНЧУК
7 жовтня 2014

НА ЧАСІ. За даними Міжвідомчого координаційного штабу при Державній службі України з надзвичайних ситуацій, нині більш як 387 тисяч переселенців із Криму і Донбасу переїхали до інших регіонів України. Серед них — діти, інваліди, особи похилого віку. Ними опікуються державні органи, допомагають благодійники та волонтери. 

Безумовно, у людей, які знаходять прихисток в інших населених пунктах, виникає багато запитань щодо соціального захисту. Вони звертаються у відділи соцзабезпечення для виплати матеріальної допомоги, інших соціальних виплат, переведення пенсій тощо. На урядову телефонну «гарячу лінію» від початку конфлікту на сході України від переселенців надійшло понад вісім тисяч звернень з питань соцзахисту. Більше половини з них стосувалися матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань.

Так, заявник, який переїхав із вагітною дружиною та матір’ю зі Слов’янська до родичів у селище Водянське, попросив матеріальну допомогу для проживання та можливості переїзду до іншої області України. Його дім зруйнований влучанням снаряда. Виконком Добропільської міськради Донецької області повідомив заявникові, що той має звернутися до Центру надання адмінпослуг з відповідними документами. Також чоловікові надали телефони установ та громадських організацій на Донеччині, які займаються переселенням громадян до безпечних регіонів України. Під час зворотного зв’язку заявник повідомив, що його сім’ї та матері надали по тисячі гривень матдопомоги.

Понад три тисячі громадян зателефонували на урядову «гарячу лінію» з приводу невиплати або затримки виплати соціальних допомог.

Переселенці часто звертаються на «гарячі лінії» з надією отримати допомогу. Фото Світлани СКРЯБІНОЇ

Так, донеччанин, який тимчасово живе в Борисполі на Київщині, звернувся з проханням щодо виплати державної допомоги на його дитину 2012 р.н. Департамент державної соціальної допомоги Мінсоцполітики поінформував заявника про механізм отримання такої допомоги. Нині відповідні кошти перераховано до відділення Приватбанку в повному обсязі. Зворотним зв’язком чоловік повідомив, що гроші отримав.

Понад шість тисяч звернень від донеччан та луганчан стосувалися пенсійного забезпечення. Люди скаржились, що з червня не отримують пенсій. Та найгостріша ситуація — на територіях, підконтрольних незаконним збройним формуванням. Через небезпеку там вдається надати людям лише обмежені обсяги допомоги. Окрім того, оскільки немає електронного зв’язку з більшістю управлінь Пенсійного фонду України Донецької та Луганської областей, виникають проблеми щодо переведення пенсійних справ осіб, які тимчасово змінили фактичне місце проживання (близько 1700 звернень). Та органи ПФУ невідкладно проводять пенсійні виплати тимчасовим переселенцям за новим місцем проживання одразу після надходження пенсійної справи.

Також держава започатковує процедуру реєстрації тимчасових переселенців, щоб чітко знати, хто, де і в яких умовах проживає, та щоби люди без перешкод могли отримувати на нових місцях призначені їм раніше соціальні виплати. Встановлено і держдопомогу переселенцям на наступні півроку. На кожного непрацездатного на місяць виділятимуть 884 гривні, на кожного працездатного — 442 гривні.

Загалом за період з  29 вересня по 5 жовтня  на урядову телефонну  «гарячу лінію» надійшло 22 516 дзвінків, через  Інтернет зареєстровано 236 звернень.

0-800-507-309 — Урядова телефонна «гаряча лінія» працює цілодобово. 044-284-19-15 – для жителів м. Києва. +380-44-284-19-15 — для громадян, які перебувають за кордоном. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua