СТРАТЕГІЯ
На оптовому ринку «Столичний»
Прем’єра вразили
низькі ціни
У 2011-2012 роках значна частина України буде охоплена мережею ринків і овочесховищ. На цьому наголосив Микола Азаров під час робочої поїздки на оптовий ринок сільськогосподарської продукції в Києві, який розпочав роботу 15 липня цього року. «Тобто можна сказати, що ця програма не на десятиріччя, а на найближчі два-три- роки», — пояснив Прем’єр–міністр.
На черзі — тваринництво
За його словами, у рамках створення мережі закладів торгівлі та інфраструктури для зберігання плодоовочевої продукції їхні організатори мають виконати найважливіше завдання — запевнити виробників у тому, що їхня продукція реалізовуватиметься за нормальними цінами і даватиме прибуток. А ці кошти, в свою чергу, використовуватимуться для подальшого нарощування виробництва.
Усі необхідні заходи для впровадження цього завдання прийматимуть поступово. Тож Микола Азаров підкреслив: влада перебуває лише на початку шляху створення цивілізованого ринку сільгосппродукції. «Поки що ми на найлегшому етапі: це овочі, продукція зернової галузі, а попереду значно складніший етап — забезпечення наших людей доступними за цінами продуктами тваринництва, м’ясом, молоком, — зауважив він. — Мені дуже приємно, що ще кілька місяців тому тут було чисте поле, а зараз функціонує оптовий ринок і щодоби продається приблизно 3 тисячі тонн овочевої продукції. А це по кілограму на кожного киянина».
У цьому контексті Микола Азаров нагадав: торік уряд розробив стратегію будівництва по всій території України оптових ринків сільгосппродукції та овочесховищ, аби забезпечити українців у повному обсязі овочами, фруктами, продукцією сільського господарства за нормальними, доступними цінами. «Хоч би як неприємно це звучало для деяких діячів, але спекулянтів потрібно прибрати. Якщо капусту можна продавати по 80 копійок, то вона не повинна коштувати 13 гривень. Якщо гречка реально коштує 4–5 гривень, вона не повинна бути по 8-20 гривень», — заявив він.
Уряд також розгляне можливість 50-відсоткової компенсації за зберігання овочевої продукції на оптових ринках її виробникам. «Сільськогосподарська продукція може продаватися тільки за реальними цінами, а це витрати товаровиробника, витрати на логістику, зберігання. Наше головне завдання — їх мінімізувати. 50% вартості зберігання овочів ми можемо взяти на себе», — сказав глава уряду. До того ж, наша держава нині перебуває на початковому шляху створення цивілізованого ринку сільськогосподарської торгівлі. В цьому контексті Микола Азаров назвав роботу «Столичного» показовою для п’яти інших регіонів: Київської, Львівської, Донецької, Харківської та Запорізької областей. Там ще триває розбудова таких торгових майданчиків.
Кілограм картоплі — 1,7 грн
У зв’язку з тим, що наприкінці цього року буде введено в експлуатацію другу чергу «Столичного», Микола Азаров поставив кілька завдань: організувати на київському ринку Інтернет-торгівлю та систему розв’язок і під’їздів до нього.
Аргументи глави уряду були переконливими для всіх. Адже на київському ринку ціни набагато нижчі від цін в інших торговельних закладах. Вартість кілограма буряку тут — 1,8 грн, коли на інших ринках від 2 до 6 грн, на ярмарках — від 2 до 5 грн, у супермаркетах — від 3 до 5 грн. За кілограм картоплі на «Столичному» правлять 1,7 грн (на інших ринках — від 5 до 8 грн, на ярмарках — від 3 до 6 грн, у супермаркетах — від 4 до 8 грн), за кіло моркви — 3,5 грн (на інших ринках — від 4 до 8 грн, на ярмарках — від 3 до 7 грн, у супермаркетах — від 4 до 9 грн), кілограм капусти — 0,6 грн (на інших ринках — від 1 до 4 грн, на ярмарках і в супермаркетах — від 1 до 2,5 грн). Кілограм помідорів тут коштує 2 грн (на інших ринках та ярмарках — від 5 до 10 грн, у супермаркетах — від 5,5 до 11 грн), а кіло цибулі — 2,7 грн (на інших ринках — від 3,5 до 7 грн, на ярмарках — від 3 до 6 грн, у супермаркетах — від 4 до 7,5 грн).