ІНФРАСТРУКТУРА
Нову станцію столичного метрополітену відкриють за кілька місяців і розпочнуть будівництво четвертої гілки
Проспект Академіка Глушкова, 25. Стоїмо з представниками уряду та Київської міської держадміністрації біля зеленого паркану. Власне, того дня віце-прем’єр-міністр Олександр Вілкул провів робочу нараду з питань будівництва нової станції метро «Теремки». Та перш ніж зайти до будівельного майданчика, де з’явиться модерна зупинка-продовження Куренівсько-Червоноармійської лінії столичного метрополітену, маємо прочитати застережні надписи: «Не допускайте дітей. Це небезпечно для життя!»; «Шановні мешканці, просимо вибачити за тимчасові незручності у зв’язку з будівництвом станції метро «Теремки».
Разом з Олександром Вілкулом минаємо монтажну зону, слідкуємо, як ескалатори розгрібають ковшами пухку землю. Водночас усвідомлюємо, що не можна стояти під вантажем та спиратись на огородження — обережно входимо до котловану. Минаємо 37 східців і опиняємося на платформі майбутніх «Теремків».
Гонитву за термінами ніхто не влаштовуватиме. Фото з сайту zn.ua
Віце-прем’єр, незважаючи на бурхливу роботу під землею, оглядає стелі, на яких зображена зірка, стіни, розфарбовані в синьо-зелено-жовто-червоні квадрати, та ознайомлюється з виставленими стендами: схемою розвитку мережі Київського метрополітену на період 2013—2017 років та етапністю будівництва на житловий масив Вигурівщина—Троєщина. Відтак, перший етап завершиться у грудні цього року (на 7,2 кілометра потрібно 3,2 мільярда гривень), другий триватиме з травня 2013-го по серпень 2016-го (3,65 кілометра обійдуться бюджету в 3,7 мільярда гривень), третій етап будівництва розпочнеться в січні 2014-го, а завершиться в серпні 2017-го (на 1,9 кілометра потрібно 2,1 мільярда гривень), а четвертий — із січня 2015-го по грудень 2017-го — охопить 8,3 кілометра за 5,6 мільярда гривень.
До представників ЗМІ Олександр Вілкул звернувся зі словами про те, що станція метро «Теремки» є важливим пусковим об’єктом цього року. «Уряд продовжує будівництво метро, створює комфортні умови для киян та розвиває пасажирський транспорт у столиці. За три роки відкрито п’ять станцій: «Деміївська», «Голосіївська», «Васильківська», «Виставковий центр», «Іподром». Наразі будівельні роботи станції «Теремки» виконані на 70%, вирішено і всі питання з демонтажу», — резюмував він.
А окремо розповів, що станом на цей день у зведення «Теремків» вкладено близько 200 мільйонів гривень з необхідних понад 700. Окрім цього, нагадав, що уряд з липня 2013 року додатково виділив 50 мільйонів гривень на цю станцію.
Одначе дати її відкриття не оголосив, зазначивши, що «ніхто не прискорюватиме будівництва, завдаючи шкоди якості об’єкта». Так віце-прем’єр дав зрозуміти, що станцію метро «Теремки» влада не подарує Києву до Дня Незалежності (24 серпня). «Ми робитимемо наголос, передовсім, на якість. Об’єкт має бути комфортним для людей. Скорочувати терміни заради якості ніхто не буде, але, в будь-якому разі, протягом найближчих кількох місяців ми здамо станцію в експлуатацію», — пояснив позицію Олександр Вілкул.
За його словами, для людей із особливими потребами з метою виконання держпрограми «Безбар’єрний простір» тут буде встановлено чотири спеціальні ліфти та звукові інформатори напрямків руху. На платформі з’являться рельєфні обмежувачі. Та найголовніше, що нові технології прокладання тунелів дали змогу провести роботи під землею без перекладання магістральних інженерних мереж та комунікацій на поверхні, без перекриття проїзної частини проспекту Академіка Глушкова.