"«Термінальний» досвід"

Олександр ВЕРТІЛЬ
25 червня 2016

Якби років з тридцять тому хтось сказав, що в магазинах за покупки платитимемо не паперовими грошима, а карткою, більшість із співгромадян навряд чи повірила б. Бо як же обійтися без них, кровно зароблених, затиснутих у руці? А якщо до цієї зручності додати ще й можливість розраховуватися за комунальні послуги за допомогою термінала, то й поготів.

Проте що є — те є. І як тут не згадати давнє спостереження: до хорошого і зручного звикаємо настільки швидко, що нині  уявити своє життя без таких зручностей надто проблематично. Але ці блага часто обертаються неприємностями, за якими насамперед потрачені нерви, змарнований час і зіпсований настрій.

Зустрів якось знайому пенсіонерку із сусіднього будинку. Відчув, що в неї якісь неприємності. І не помилився. Старенька з обуренням повідала історію, яка трапилася з нею в одному з відділень банку.

Перед поїздкою на відпочинок, до якого готувалася заздалегідь, пішла розрахуватися за всі комунальні послуги, щоб борги не «тиснули» на свідомість і гаманець. Вирішила скористатися терміналом, яким уже користувалася. Овва! Під час першої операції картка пірнула у шпаринку, заблокувавши пристрій.

Пані звернулася до працівниці банку. Вона «заспокоїла» її, порадивши, що потрібно бути уважною і акуратною, а не «сунути» картку як заманеться. Відтак запевнила: нова картка буде готова через кілька днів, забрати яку можна не тут, у відділенні, а в центральному офісі. Щоб уникнути зайвих ходінь, при собі слід мати паспорт, пенсійне посвідчення, ще якісь папери. У старенької руки опустилися — завтра їхати на відпочинок, путівку і квитки куплено, а тут отака напасть. Добре, що має уважну і турботливу доньку. Вона справді заспокоїла маму: порадила їхати і запевнила, що все владнає.

Фінал цієї історії не з найгірших: пенсіонерка відпочила, донька не тільки оплатила комунальні послуги, а й допомогла грошима (бо де брати гривні, якщо немає картки?) А коли повернулася до Сум, нова картка була готова.

Слухаючи цю розповідь, пригадав власну халепу, в яку мало не вскочив з місяць тому. Ситуація однаковісінька, щоправда, з двома відмінностями: розраховуватися через термінал допомагала працівниця банку, тож звинувачувати мене у власній цивілізаційній недолугості не довелося; картку видали за якусь годину в цьому самому відділенні, при цьому перепросили за незручність.

Ось і виходить: ситуації однакові, а фінал — різний. Не нарікаю на термінали, бо техніка має властивість ламатися. А ось до банкірів претензії є. Чому вони, знаючи про можливе «ковтання» карток, не скрізь і не завжди передбачають ймовірну неприємність? Адже збій може статися з будь-яким терміналом. І було б цілком по-європейськи і по-людськи, якби в таких ситуаціях адміністрація банку оперативно готувала чи то дублікат, чи нову картку, не випробовуючи нерви і спокій клієнта.

Добре, якщо хтось має інші джерела доходів, окрім пенсії. А якщо немає? Що робити тоді дідусеві чи бабусі? Та й багато громадян нині живуть лише з зарплати. І що означає для них втрата картки — зайве пояснювати.

Одне слово, від такого «дріб’язку» великі клопоти. Тож навчений «термінальним» досвідом, під час оплати перестраховую себе: якщо поряд немає працівника банку, де зазвичай розраховуюся за воду, світло, телефон тощо, йду до найближчого поштового відділення. Дарма що за квитанцію доведеться заплатити 2—3 гривні, але уникну зайвих клопотів.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua