"Трамвай вивозить із кризи"

Оксана МЕЛЬНИК
2 липня 2013

НАША МАРКА

Технічною новинкою львів’ян зацікавилися у Фінляндії та Росії

У Львові презентували перший український низькопідлоговий трамвай місцевого виробництва та провели перше засідання оргкомітету з підготовки заявки до Міжнародного олімпійського комітету на здобуття права на проведення в 2022 році зимових Олімпійських та Паралімпійських ігор в Україні. Все це відбулося в рамках робочої поїздки в регіон віце-прем’єр-міністра Олександра Вілкула.  

Розробку трамвая розпочали у новоствореній машинобудівній корпорації  «Електрон», у минулому відомій як виробник телевізійної техніки й низки іншої продукції зокрема й для автомобілебудування. А над створенням першого експериментального зразка півтора року працювали спеціалісти Спільного українсько-німецького підприємства «Електронтранс» водночас із спорудженням першої черги заводу.

— За всіма параметрами електронівська новинка відповідає європейським стандартам, — повідомив директор заводу Василь Пецух. — Водночас тут враховано реальні умови, в яких доведеться працювати міському електротранспорту. Не боїться львівський трамвай і перепадів напруги, через що швидко виходять з ладу трамваї  відомих західних виробників.  

Цей красень народився в концерні «Електрон». Фото з сайту tsn.ua

На виробничому майданчику концерну «Електрон» віце-прем’єру презентували новий трамвай. «Сьогодні майже 95 відсотків трамвайного парку в Україні отримано у спадок з радянських років. Середній їх вік становить 30—35 років, і за останні два десятиліття оновлення здійснювали переважно завдяки секонд-хенду з Європи, — зазначив  Олександр Вілкул. — І ось нарешті маємо перший український трамвай, виготовлений українськими фахівцями з використанням німецьких технологій, де 80% конструкції — українське виробництво. 

Технічною новинкою цікавляться не лише українські електротранспортники: до Львова приїхали представники комунальних підприємств із Фінляндії, Росії. Львівські виробники готові виготовити за рік 100 трамваїв та стільки само тролейбусів.   

«Використання таких трамваїв у містах України на 40% скоротить споживання електроенергії, давши змогу зекономлені кошти спрямовувати на подальшу модернізацію громадського транспорту», — наголосив Олександр Вілкул.

Крім того, це й крок до конкурентоспроможності нашої продукції на європейському ринку, нові робочі місця, розвиток технологій, підвищення заробітної плати та реінвестиції в нові виробництва.

Інший пріоритетний напрям роботи уряду — проведення зимової Олімпіади. Бо це дає шанс на розвиток інфраструктури, який буває раз на сто або й на тисячу років, наголосив Олександр Вілкул на першому засіданні оргкомітету з підготовки заявки до МОК. Саме тому це загальнодержавна справа. За його словами, це стане святом світового рівня, потужним імпульсом для розвитку спорту й упровадження здорового способу життя, важливим елементом підвищення іміджу України. Слід враховувати й олімпійську спадщину у вигляді розбудованої спортивної інфраструктури та транспортної мережі, десятки тисяч нових робочих місць. Отож треба не дискутувати, а ретельно підготувати всі необхідні документи, аби успішно пройти всі етапи в боротьбі за право на проведення Олімпіади з сильними конкурентами. Найсильнішим із яких Олександр Вілкул вважає німецький Мюнхен.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua