"Трамвайну колію на Сихів будують швидше, ніж планували"

Оксана МЕЛЬНИК
25 червня 2015

Масштабний інфраструктурний проект, який реалізують у Львові за фінансової підтримки ЄБРР, набуває реальних обрисів. Будівництво нового трамвайного маршруту, який уже восени з’єднає  центральну частину міста з найбільшим житловим мікрорайоном Львова Сихівським, у розпалі.

— Одночасно на об’єкті виконуємо кілька видів робіт, — розповідає головний інженер фірми-підрядника «Онур» Олександр Добоні, — дорожники монтують трамвайні плити, прокладають рейки і замощують їх плиткою. Роботи виконуємо з випередженням графіка, вже облаштовано понад  70% трамвайних плит, 35% колії і майже третину площі замощено плиткою. Найскладніші етапи пройдено.

На головній новобудові міста (загальна вартість проекту «Трамвай на Сихів» — 17 мільйонів євро, з яких 6 мільйонів — кредит ЄБРР, стільки само —кошти міського бюджету і 5 мільйонів — грант німецького уряду), щодня зайнято 220 людей та понад 40 одиниць техніки. Як і планували,  буде чотири розворотні кільця. А загалом прокладуть майже 5,2 кілометра колії.

Одночасно на об’єкті виконують кілька видів робіт. Фото з сайту stramlive.tumblr.com

Невдовзі будівельники розпочнуть заміну колектора на вулиці Стуса — виконуватимуть ці складні роботи закритим підземним способом. Технічний нагляд та супровід проекту здійснює компанія Egis-international. Тому, повідомив представник французької компанії П’єр-Ів Тесьє, щоб уникнути порушення чи відхилення від проекту, відповідно до правил отримання гранту ретельно контролюють якість матеріалів, які використовують на прокладанні трамвайної колії, і якість виконання робіт. Нині, запевняє французький експерт, жодних проблем нема.

Але може загальмувати темпи робіт і введення в експлуатацію  нового трамвайного маршруту досі не вирішене питання перенесення ринку «СантаБарбара», територія якого має стати кінцевою зупинкою четвертого маршруту: на жоден із запропонованих варіантів не погодилися місцеві підприємці.

Та попри непросту ситуацію Львівський міський голова Андрій Садовий переконаний: міській владі вдасться знайти порозуміння із підприємцями, адже львів’яни зацікавлені в реалізації цього конче потрібного проекту.

Доки  триває будівництво, у міськраді розв’язують серйозну проблему пошуку коштів на придбання нових трамваїв: на новий маршрут мають вийти й нові комфортабельні машини.  Європейський банк оголосив тендер на купівлю 5 львівських трамваїв електронівського виробництва, які вже добре зарекомендували себе на вулицях рідного міста.

А після закінчення будівництва трамвайної колії займуться і благоустроєм. Уздовж нового маршруту збираються висадити дерева й кущі, відновити газони вздовж колії. Вирішили, що для озеленення використають калину. Це символічно, адже, за словами голови Сихівської райдержадміністрації Ірини Маруняк, саме калина найбільше пасуватиме проспекту Червоної калини.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua