"Тролейбуси й автобуси конкурують із маршрутками"

Інна КОСЯНЧУК
14 березня 2013

СТОЛИЦЯ

Комунальний транспорт витісняє приватний

«Київпастранс» подав у департамент економіки та інвестицій Київської міськдержадміністрації документи, за якими пропонує переглянути тарифи на послуги міського комунального транспорту. У компанії вважають, що економічно обгрунтована в трамваї і тролейбусі ціна квитка — від 2,5 гривні, а в автобусі — 3,2 гривні», — така інформація днями облетіла кілька сайтів. Це не могло не стривожити. Бо ж тільки недавно у КМДА запевняли, що ціна квитка в міському комунальному транспорті не підвищиться, а тут — нате вам!

Але подзвонивши у прес-службу «Київпастрансу», ми дізналися дещо інше.

— Я вам скажу, як було. До нас звернулася одна з газет із запитом: яка економічно обгрунтована вартість поїздок у міському комунальному транспорті, — пояснила «Урядовому кур’єру» в телефонній розмові керівник прес-служби «Київпастрансу» Вікторія Литвиненко. — Ми надали цифри, що одна поїздка в тролейбусі коштує 2,5 гривні, в автобусі — три гривні. Однак для населення тарифи переглядати не будуть, а різницю нам компенсує КМДА. А ось що вийшло в Інтернеті, я не можу сказати.

Отже, поки що можна їздити спокійно. Це підтвердив і голова КМДА Олександр Попов.

 Пасажири віддають перевагу комунальному транспорту, в якому проїзд коштує дешевше. Фото Володимира ЗAЇКИ

— Управління цінової політики порахувало собівартість перевезення і вартість, яку сплачує пасажир. Це потрібно, щоб зрозуміти, які кошти потрібні для компенсації цієї різниці і перевезення пільговиків. Хочу заспокоїти киян: ціни на проїзд у муніципальному транспорті — автобусах, трамваях, тролейбусах та в міській електричці — залишаються незмінними, — пояснив він і додав: — Комунальний транспорт бере на себе значне соціальне навантаження, зокрема щодо перевезення пільговиків. І є найдешевшим на ринку перевезень.

Як повідомила прес-служба КМДА, комунальний транспорт стає дедалі популярнішим серед киян. Не в останню чергу — через те, що вартість поїздки в ньому менша, ніж у маршрутках приватних перевізників. А нині столичні транспортники взяли курс на модернізацію.

За словами директора Департаменту транспортної інфраструктури КМДА Євгена Водовозова, у цьому році рухомий склад громадського транспорту міста оновиться. Так, ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» за 20 місяців має оновити 95 вагонів для київського метро. Також у цьому році метрополітен планує закупити 50 нових вагонів за кредитні кошти ЄБРР. А ще цей Євробанк надасть «Київпастрансу» кошти на 114 тролейбусів «Богдан». Закуплять і два електропоїзди з балансу Південно-західної залізниці, аби зменшити інтервал руху міської електрички, якою щодня їздять майже 36 тисяч пасажирів.

Також на кількох маршрутах збільшується кількість машин, отже, зменшується час їх очікування. Виходять на лінії автобуси великої місткості, з низьким рівнем підлоги, що дуже важливо, зокрема для інвалідів і літніх людей.

Пасажирам, звичайно, добре. А власникам маршруток, зауважують у прес-службі Київської міськдержадміністрації, не вигідний розвиток муніципальних перевезень, адже конкуренція вимагає модернізації і приватних таксомоторів. Збільшення ж кількості великих автобусів дасть можливість із часом взагалі відмовитися від морально та технічно застарілих маршрутних таксі, яких не повинно бути в європейській столиці.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua