"У гості - за європейськими стандартами"

Олександр БІТТНЕР
19 лютого 2011

ЄВРОПЕЙСЬКІ ЦІННОСТІ

Наміри МВС внести зміни у деякі правила для водіїв продиктовані міжнародними зобов'язаннями України

Мабуть, немає нічого дивного в тому, що будь-які зміни усталених, так би мовити, правил гри викликають помітний інтерес у суспільстві. Особливо ті, що апріорі зачіпають інтереси багатьох наших співгромадян. Показовим у цьому плані стали задекларовані МВС України плани внести деякі зміни до чинного законодавства у сфері безпеки дорожнього руху - не встигли означені ініціативи набути широкого розголосу, як у середовищі традиційно недовірливих до різних новацій автолюбителів поповзли чутки, що скоро на них чекають нові "побори".

Минулого четверга пресу запросили на засідання нещодавно створеної Громадської ради при МВС України, скликаної для обговорення саме цих ініційованих відомством змін. Його учасники отримали змогу безпосередньо поспілкуватися з міністром внутрішніх справ Анатолієм Могильовом, який не лише детально роз'яснив суть пропонованих нововведень, а й обгрунтував їх потребу.

На сьогодні основним міждержавним актом, що регулює міжнародний дорожній рух і встановлює вимоги до його учасників та їхніх документів, є Міжнародна Конвенція про дорожній рух 1968 року з поправками, які набрали чинності в березні 2006 року. Україна є учасником цієї Конвенції з 1974 року. Так-от, згідно з її вимогами, починаючи з 29 березня цього року, у посвідченні водія має бути вказана кінцева дата терміну його дії. Це означає, що після цієї дати українським водіям, які будуть виїжджати за кордон з наміром відвідати країни, що входять до Конвенції, знадобляться водійські посвідчення із зазначеним терміном дії. І йдеться не про якісь далекі світи - свого часу Конвенцію підписали й наші найближчі сусіди: Росія, Білорусь, Молдова...

Отже ті громадяни, хто збирається з березня подорожувати своїм авто поза межами України, мусять мати водійські посвідчення з терміном його дії. Всі інші можуть користуватися своїми старими правами без обмежень, навіть виданими ще за часів Союзу, наголосив Анатолій Могильов. Але лише на своїх рідних вітчизняних дорогах. Міністр також висловив упевненість, що процедура обміну водійських документів має бути максимально спрощеною - можливо, власникам "старих" посвідчень достатньо буде надати медичну довідку.

МВС України також розробило проект змін до деяких законів щодо спрощення порядку проведення державного технічного огляду колісних транспортних засобів. Цей документ напрацьовано у відповідності до положень тієї самої Конвенції "Про дорожній рух" та Директиви Ради ЄС "Про приведення у відповідність положень законів держав - членів ЄС стосовно допуску до експлуатації колісних транспортних засобів та їхніх причепів". Змінами пропонується скасувати чинну процедуру техогляду і запровадити обов'язковий технічний контроль без участі Державтоінспекції.

На думку МВС, техогляд для легкових автомобілів фізичних осіб, що експлуатуються до трьох років, проводити не треба. Починаючи від трьох років і до 15-ти - кожні два роки, понад 15 років експлуатації - щорічно. Для легковиків юридичних осіб та вантажівок незалежно від форми власності і вантажопідйомністю до 3,5 тонн перші два роки ТО не потрібен, у подальшому - щорічно. Важчі автомобілі і автомобілі таксі мають проходити ТО щороку, незалежно від строку експлуатації та форми власності, а автобуси та автомобілі для перевезення небезпечних вантажів - два рази на рік.

- Ми готові до публічного обговорення цих пропозицій, - зазначив міністр. - Всі пропоновані зміни розміщено на сайті ДАІ і кожен може не лише поставити запитання, а й внести свої пропозиції. Сподіваємося, водії візьмуть у цьому активну участь, адже всі ми зацікавлені в тому, аби на наших дорогах рухалася лише справна техніка.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua