"У Києві нагородили юних учасників XVII Міжнародного конкурсу шкільних медіа"

Наталка ЩЕРБАНЬ
20 травня 2014

Покоління, чиї шкільні роки припали на радянські часи, добре пам’ятають, якими тоді були стінні газети. Вони зазвичай мали ідеологічне спрямування і здебільшого висвітлювали внутрішні шкільні події. Діти писали твори на визначені теми, а власні думки намагалися тримати при собі.

Тепер шкільні газети змінилися не лише за змістом, а й за формою. Учні можуть писати про що бажають і по-своєму через друковане слово реагувати на ту чи іншу подію у школі, країні та світі. Щоб підтримувати і стимулювати починання юних авторів, Національна спілка журналістів та Національна академія педагогічних наук 1997 року започаткували конкурс шкільних медіа. Тоді у ньому взяли участь 50 шкільних газет Миколаєва.

Учасників конкурсу шкільних медіа привітав голова Держкомтелерадіо Олег Наливайко (на фото в центрі). Фото Володимира ЗAЇКИ

Відтоді конкурс став найгучнішою подією шкільного друку в Україні і щорічно проводив у Миколаєві зліт юних медійників, на якому підбивали підсумки й нагороджували переможців.

Згодом конкурс шкільних медіа став міжнародним. Торік до нього приєдналися школярі Молдови, Польщі, Болгарії, Росії. Підбиття підсумків конкурсу традиційно проходило в Миколаєві. Однак у цьому році загальна ситуація, що склалася в країні, внесла корективи у захід. Організатори вирішили перенести до столиці підбиття підсумків конкурсу.

Урочиста церемонія нагородження переможців XVII Міжнародного конкурсу шкільних медіа відбулася у приміщенні Національної спілки журналістів України.

— Свобода слова — одна з головних цінностей, — зазначає Гліб Головченко, президент Міжнародного конкурсу шкільних медіа, секретар Національної спілки журналістів України. — Останні місяці довели, що журналіст — це професія мужності й гідності. Нині як ніколи бачимо необхідність свободи слова, дотримання норм журналістської етики та захисту вільних мас-медіа. Тому дуже важливо відстоювати свободу слова починаючи зі шкільних парт. Адже підростаюче покоління українців має усвідомлювати, що засоби масової інформації повинні бути об’єктивними й неупередженими, стояти на захисті інтересів суспільства. Не можна називати журналістом того, хто нечесно подає інформацію, займається агітацією та пропагандою. Рівень сучасних шкільних медіа та їхній зміст дає надію на те, що в української журналістики є майбутнє.

Цього року в конкурсі взяло участь 3314 робіт, серед яких друковані та стінні газети, інтернет-видання, теле-, фото- та радіорепортажі юних учасників. Переможцями у двадцяти номінаціях стали 24 роботи з України та Польщі. У номінації «Найкраще шкільне медіа 2014 року» перемогу здобула газета «Кебета» Сумської обласної гімназії-інтернату для талановитих і творчих дітей міста Суми.

— Міжнародний конкурс шкільних медіа посів вагоме місце в розвитку юнацьких ЗМІ в Україні, — приєднується до привітань Олег Наливайко, голова Держкомтелерадіо України. — Мені особливо приємно спостерігати за кількістю та якістю телевізійних репортажів. Це свідчить, що вітчизняне телебачення й надалі розвиватиметься і ставатиме ще цікавішим для глядача.

Тисячі українських учнів щоразу подають заявки на участь у конкурсі. Багато з них стали членами редколегій власних видань і медіа-проектів. Творчі роботи ретельно зберігаються в архіві конкурсу, а їх за всі роки проведення зібралося понад 20 тисяч.

Серед робіт нинішнього конкурсу в різних номінаціях також було відзначено: «Краща шкільна газета» — видання «Цвіт нації» Бучацького колегіуму ім. Св. Йосафата, м. Бучач Тернопільської області; «Краще медіа міжнародного учасника» — газета «Dyzio Gimnazjalista», гімназія № 3 ім. Августина Блаженного, м. Раціборж, Польща; «Краща газета за змістом» — «Ерудит-times» гімназія «Ерудит», м. Київ та ін.

Одна з учасниць конкурсу шкільних медіа восьмикласниця столичної гімназії «Ерудит» Анастасія Стрілець почала писати у шкільну газету роздуми ще із п’ятого класу.

— Пишу про Україну, про події, які вона зараз переживає, і про те, яким має бути справжній українець, — розповідає дівчина. — Конкурс допомагає мені розвивати творчість і висловлювати власну думку. Поки що це хобі, але в майбутньому, можливо, стану журналістом. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua