Прем’єр-міністр Арсеній Яценюк виконує обіцянку, дану на одному із урядових засідань — по черзі відвідує колегії ключових міністерств і відомств, аби зсередини вивчити проблеми й спільними зусиллями розробити шляхи їх розв’язання. Вчора черга прем’єрської перевірки дійшла до Міністерства інфраструктури.
Реакції Генеральної прокуратури щодо посадовців, звільнених урядом за результатами службових розслідувань, очікує Арсеній Яценюк. І нагадав, що підписав урядове розпорядження про відсторонення керівника Державіаслужби Дениса Антонюка.
Щодо цього Прем’єр дав доручення невідкладно провести відповідне службове розслідування, повідомляє департамент інформації та комунікацій з громадськістю Секретаріату КМУ. «Треба залучити всіх для того, щоб встановити істину. І я готовий до найжорсткіших рішень», — запевнив глава уряду.
Він також підкреслив, що очікує реакцію від Генеральної прокуратури України щодо всіх осіб, звільнених урядом, стосовно яких було проведено службові розслідування, але які чомусь до сьогодні ще не сидять у тюрмі.
Таке саме рішення ухвалено й про розслідування та звільнення керівника Державної фінансової інспекції. «І тільки починаєш когось звільняти, тільки починаєш розслідувати їхню корупційну діяльність, вони одразу стають всі «борцями з корупцією».
Було порушено питання втрат України через незаконну анексію Криму, зокрема через втрату морських портів. Заступник міністра інфраструктури Юрій Васьков доповів, що частка доходів від кримських портів у загальних доходах адміністрації морських портів становила близько 8%, а в загальному обсязі вантажопереробки — близько 10%.
Арсеній Яценюк наголосив на необхідності притягнути Російську Федерацію до відповідальності через трибунал з морського права, доручивши заступнику міністра безпосередньо опікуватися цим питанням.
Є також інформація, що частина суден, які заходять до окупованого Криму, потім безперешкодно потрапляють на інші українські території. Вони лише прапорці міняють і стають на якір у наших портах. «Контроль за такими суднами — це має бути ваша компетенція. Ще раз хочу нагадати, що це — порушення міжнародного права. Тому міністерство повинно активно штрафувати за це», — звернувся Прем’єр до Юрія Васькова.
Йшлося й про прозорі процедури проведення державних закупівель у сфері дорожнього будівництва, які дадуть змогу відомству залучити додаткові інвестиції в розвиток дорожньої галузі. «Питання державних закупівель та їхньої прозорості мають бути пріоритетом. З цього ви одержите додаткові кошти на інвестиції. Яскравий приклад — тендер із будівництва дороги Львів — Івано-Франківськ. Падіння ціни на будівництво дороги тільки через прозорість тендеру — 30%. Вдумайтеся. А раніше ці 30% йшли в кишеню. А зараз ми ці кошти спрямуємо на інші дороги», — передає УНІАН слова глави уряду.
А керівництво Державного підприємства «Укрпошта» Арсеній Яценюк закликає розробити програму реформи структури й повернення їй статусу провідного підприємства з надання поштових послуг у країні.
«Ви працюєте за старим форматом. Ви думаєте про те, що у вас немає конкуренції, і ви й надалі займатимете монопольне становище. Але будь-яка монополія призводить до погіршення менеджменту, погіршення надання послуг і занепаду. Як і сталося з Укрпоштою, — наголосив він. — Вам уже не дихають у спину. Уже ви дихаєте в спину конкурентам. І тому від керівництва я вимагаю амбітної програми повернення Укрпошти на ринок як домінуючої компанії з найкращим обсягом послуг. Оскільки у нас Укрпошта виконує ще й соціальну функцію, яку приватні компанії не виконуватимуть».
Не забуто й про Державну адміністрацію залізничного транспорту — «Укрзалізницю». Арсеній Яценюк доручив Мінінфраструктури прискорити процес її корпоратизації. Зокрема завершити створення публічного акціонерного товариства на базі відомства.
За словами міністра інфраструктури Андрія Пивоварського, реєстрацію акціонерного товариства на базі Укрзалізниці заплановано до вересня поточного року. Найближчим часом Фонд держмайна має підтвердити оцінку майна Укрзалізниці для формування статутного капіталу акціонерного товариства.
Водночас Андрій Пивоварський не втрачає надії на підписання цього року угоди про єдиний авіапростір із Європейським Союзом. Задля цього міністерство працює над створенням умов з лібералізації авіаційного ринку, зокрема активно співпрацює з європейськими лоукост-авіакомпаніями, залучаючи пасажиропотоки в аеропорти країни.