"Успіх патрульної поліції у її соціальній спрямованості"

16 лютого 2016

Після прийняття Закону України «Про Національну поліцію», одним із підрозділів якої є патрульна служба, громадяни переконалися у тому, що нові поліцейські не лише борються зі злочинністю та вживають заходів для виявлення і припинення типових правопорушень, а й оперативно реагують на інші протиправні дії, виїжджаючи на місце подій і ретельно вивчаючи скарги громадян. Стосується це побутових правопорушень (наприклад, домашнього насильства), а також надання невідкладної допомоги потерпілим від суспільно небезпечних діянь, нещасних випадків, особам з обмеженими фізичними можливостями тощо. Окрім прямих обов'язків, патрульні поліцейські мають навики надання першої медичної допомоги та консультування населення з різних питань.

Серед основних проблем, з якими найчастіше звертаються громадяни, є посягання на їх власність (крадіжки, шахрайство), на честь, здоров’я та життя (словесні образи, побої, насильство), порушення громадського порядку і спокою тощо.

До кінця березня 2016 року заплановано, що підрозділи патрульної поліції запрацюють у всіх містах країни. Процес реформування правоохоронних органів продовжиться новими структурними змінами в усій системі Міністерства внутрішніх справ: дорожня поліція, яка замінить ДАІ, замість дільничних будуть нові поліцейські, нова кримінальна служба, нові слідчі.

Лише у минулому році від заявників на урядову «гарячу лінію» надійшло понад 32 300 звернень, у яких йшлося про роботу МВС та Національної поліції України.

Так, пенсіонерка с. Петродолинське Овідіопольського району Одеської області повідомила на урядову «гарячу лінію» щодо протиправних дій її сусідів, які часто порушують громадський спокій та не реагують на зауваження старенької. Поліцейські Головного управління Національної поліції (ГУНП) в Одеській області попередили порушників спокою про недопущення ними антигромадської поведінки, а у разі непокори – про притягнення їх до адміністративної відповідальності. Зворушена пенсіонерка зателефонувала на урядову «гарячу лінію», щоб подякувати за оперативність у вирішенні питання.

Заявник із с. Терешки Полтавської області просив притягнути до відповідальності власників домашніх тварин, які порушують правила їх утримання та вигулу, а також не використовують при цьому намордників. Громадянин скаржився на ігнорування власниками відведених для цього спеціальних місць вигулу та неприбрану територію. Після звернення на урядову «гарячу лінію» інформація про порушення була перевірена представниками ГУНП у Полтавській області, а громадянин невдовзі отримав відповідь, яка його повністю задовольнила. Про це він і повідомив під час зворотного зв’язку.

Заявник з Івано-Франківська звернувся на урядову «гарячу лінію» з проханням прискорити пошук його кривдників, які вчинили напад в одному з місцевих нічних клубів. Поліцейські, на його думку, затягують із розслідуванням, хоча могли відразу встановити особи злочинців, переглянувши відео з камер спостережень клубу. Так як чоловік нині перебуває у лікарні, він турбується про те, щоб винні були якнайшвидше притягнуті до відповідальності.

Як повідомили представники ГУНП в Івано-Франківській області розслідування триває, підозрюваних у скоєнні побиття вже допитують. Потерпілого повідомили телефоном про це і надалі будуть інформувати про перебіг досудового слідства по справі. Зворотним зв’язком із заявником було встановлено, що його задовольнила така співпраця зі слідством.

Жителька Харкова звернулася на урядову «гарячу лінію» з приводу погроз на вчинення фізичної розправи та привласнення квартири з боку її співмешканця. За вказаною адресою виїздили поліцейські ГУНП в Харківській області, які провели роз’яснювальну роботу з чоловіком, а також попередили його про притягнення до кримінальної відповідальності у разі повторення подібних протиправних дій. Під час зворотного зв’язку із заявницею було отримано ствердну відповідь про припинення насильства з боку її співмешканця.

Загалом за період з 8 по 14 лютого на урядову «гарячу лінію» надійшло 93 102 дзвінки, через Інтернет зареєстровано 797 звернень.  0-800-507-309 – урядова «гаряча лінія» працює цілодобово. 044-284-19-15 – для жителів м. Києва. +380-44-284-19-15 – для громадян, які перебувають за кордоном. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua