"В очікуванні швидкої допомоги"

Інна КОСЯНЧУК
23 червня 2015

НА ЧАСІ. До Дня медичного працівника, який цього року відзначали 21 червня, Міністерство охорони здоров’я закликало спільноту подякувати медикам, що стоять на сторожі людського життя за будь-яких умов. Міністерство пропонує підтримати зміни у галузі медицини, які покликані поліпшити здоров’я українців. Реформи передбачають зокрема новий підхід до функціонування всіх ланок медичної допомоги, яка має бути орієнтованою на пацієнта; розподіл відповідальності між замовником (МОЗ) та постачальником послуг (лікарня); посилення функції громадського здоров’я з більшою увагою до неінфекційних захворювань; переорієнтацію з фінансування ліжко-місць на оплату реальних послуг, отриманих людиною тощо.

Конституція України право на здоров’я проголошує найвищою соціальної цінністю. Держава зобов’язується створити умови для ефективного і доступного для всіх громадян медичного обслуговування. Проте нерідко бачимо, що стан вітчизняної галузі охорони здоров’я незадовільний і, як наслідок, — невдоволеність багатьох пацієнтів якістю та доступністю медичної допомоги.

За повідомленням управління взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру, на урядову «гарячу лінію» з початку 2015 року зареєстровано понад 2300 звернень щодо забезпечення права на охорону здоров’я. Люди порушували питання: ненадання медичної допомоги у державних та комунальних медичних закладах, оформлення медичних документів, отримання екстреної меддопомоги, відмови у безкоштовному обслуговуванні в медичних закладах.

Так вимушена переселенка із зони проведення АТО, яка разом із родиною тимчасово проживає у Павлограді на Дніпропетровщині, попросила сприяння у проведенні своїй матері життєво необхідної операції на нозі, оскільки оплатити оперативне втручання немає фінансової можливості. Після звернення заявниці на урядову «гарячу лінію» хворій було проведено необхідну операцію у Дніпропетровській обласній клінічній лікарні імені І. Мечникова за бюджетні кошти, що підтверджено зворотним зв’язком.

Жителька с. Гореничі Києво-Святошинського району Київщини поскаржилася на неналежне надання медичної допомоги своїй дитині в Центральній районній лікарні Києво-Святошинського району. Дитина знепритомніла вже після госпіталізації до цього медзакладу. Фахівці центру, зателефонувавши заявниці, дізналися, що дитині було надано необхідне лікування.

Вимушений переселенець з АР Крим (живе в Каневі на Черкащині) звернувся по сприяння в отриманні медичного документа (наркологічного сертифіката), оскільки після звернення до медзакладу за місцем тимчасового проживання йому в цьому відмовили. За результатом розгляду звернення у виконавчому комітеті Канівської міськради заявник отримав необхідний медичний документ, що підтверджено зворотним зв’язком.

Чому бригади швидкої допомоги відмовляють у виїзді? Виявляється, у Правилах виклику бригад швидкої медичної допомоги (наказ Міністерства охорони здоров’я, зареєстрований в Мін’юсті 14. 09. 2009 р. за №865/16881) є переліки випадків, коли бригада може не виїхати за викликом. Та чи завжди такі невиїзди вмотивовані?

Так лікар Івано-Франківської міської стоматполіклініки звернулася по сприяння у наданні невідкладної медичної допомоги своїй пацієнтці, стан здоров’я якої різко погіршився після застосування знеболювального. Працівники «швидкої» у виїзді відмовили. Департамент охорони здоров’я ОДА вжив термінових заходів: хвору того самого дня госпіталізувала до медзакладу бригада швидкої допомоги, що підтверджено зворотним зв’язком.

Загалом за період з 15 по 21 червня на урядову «гарячу лінію» надійшло 28 622 дзвінки, через Інтернет зареєстровано 354 звернення. 

0-800-507-309 — Урядова «гаряча лінія» працює цілодобово. 044-284-19-15 — для жителів м. Києва. 

+380-44-284-19-15 — для громадян, які перебувають за кордоном.

Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua