"Віктор ЯНУКОВИЧ: «Привабливість для інвесторів — ось що нам потрібно»"

Катерина МАЦЕГОРА
4 квiтня 2013

ДЕРЕГУЛЯЦІЯ

Президент вимагає кардинально спростити умови ведення бізнесу в країні 

На квітневому засіданні Комітету з економічних реформ представники Кабінету Міністрів та Адміністрації Президента вели мову про полегшення умов ведення бізнесу в країні, поліпшення інвестиційного клімату. Посадовці розповідали главі держави про практичні кроки уряду й місцевої влади. Та, крім цього, Віктор Янукович цікавився ходом виконання своїх доручень щодо входження України до сотні країн рейтингу Світового банку за легкістю ведення бізнесу, реформування системи надання адміністративних послуг, спрощення системи державного нагляду за діяльністю господарських суб’єктів.

Перевірки тільки планові

Позиція Президента однозначна: збереження темпів зростання економіки напряму залежить від надходження інвестицій в Україну. Тож виконавчим органам влади в центрі й на місцях слід активніше запроваджувати реформи в цьому напрямку, не забуваючи продовжувати дерегуляцію.

Кабмін почув на свою адресу заклик активізувати роботу з імплементації уже ухвалених законів, підзаконних і нормативних актів, особливо тих, які стосуються реалізації реформ. Працювати не лише над створенням законів, а й розробляти ефективні механізми їх дії, стежити за виконанням — завдання керівників профільних міністерств і відомств.

«Треба, щоб кожен фахівець, який несе за це відповідальність, володів цим інструментом. Тоді він зможе вступати в діалог з підприємствами, підприємцями і по-людськи їм допомогти», — так Віктор Янукович звернувся до представників центральних органів влади.

При цьому центральні органи влади не повинні втручатися в діяльність місцевої влади та бізнесу. За словами Президента, голови державних адміністрацій повідомляють йому про міністерства, які не хочуть якісно співпрацювати й «перетягують» на себе повноваження місцевої влади. «Усю бюрократію потрібно викорінювати. Не може бути, щоб якийсь посадовець у Києві знав краще, що треба робити в регіоні, ніж голова тієї чи іншої адміністрації», — резюмував він і пригрозив жорсткими заходами.

Неприпустимим глава держави вважає й проведення необ∂рунтованих позапланових перевірок підприємств, окрім випадків, коли є рішення суду. Тут контролюючі органи отримали завдання вжити заходів, аби звільнити від зайвих перевірок господарську й підприємницьку діяльність. «Тиск на підприємницьке середовище потрібно зняти за рахунок припинення дублювання функцій контролюючих органів», — сказав він та навів за приклад Державну сільськогосподарську інспекцію (проводить перевірки у сферах техногенної, пожежної, екологічної безпеки й радіаційного контролю).

Переробна галузь — одна з найпривабливіших для інвесторів, однак підприємницька ініціатива досі
гальмується контролюючими органами.
Фото Укрiнформу

Міндоходів як двигун реформ

У найближчій перспективі Кабмін затвердить перелік послуг, які надаватимуть у центрах адміністративних послуг. Президент переконаний, що без цього кроку ефективність функціонування центрів адмінпослуг під сумнівом. У цьому контексті він нагадав, що вже ухвалено базовий закон щодо надання адміністративних послуг і розгортається мережа регіональних центрів адмінпослуг (таких понад 110 у країні).

«Нове відомство має стати двигуном реформ, який дасть поштовх розвитку підприємницької ініціативи й економіки загалом, — так Президент доручив Міністерству доходів і зборів створити правила, за яких сплата податків і зборів стане максимально комфортною. — Ви повинні бути партнерами бізнесу і не контролювати, а надавати послуги».

Присутні вкотре почули, що у 2013 році ставка податку на прибуток підприємств знизилася до 19%, і це відповідає найнижчому рівню серед країн Організації економічного співробітництва та розвитку. За словами глави держави, з цього року бізнес зможе сплачувати податок на прибуток підприємств щорічно, а не щоквартально.

Та особливо стурбований Президент тим, що бізнес в Україні зазнає значних витрат часу на підготовку, подання звітності та сплату податків: «За даними Світового банку, такі витрати становлять для України 491 годину на рік, коли для розвинених країн Європи й Азії — 260 годин на рік».

Не задоволений глава держави й тим, що позиція України у світовому рейтингу легкості ведення бізнесу не відповідає нашому інвестиційному потенціалу й очікуванням бізнес-середовища. Він не забув довести до відома учасників комітету, що з 18 пунктів плану заходів, які б працювали на підвищення показників України в рейтингу Світового банку, не реалізовано навіть половини. Хоча вони були заплановані лише на перший квартал нинішнього року.

«Я добре розумію, що Верховна Рада цього року практично не працювала, але в нас є багато законів, які треба імплементувати, і зараз в цій залі зібралися всі, від кого це залежить: керівники уряду й голови адміністрацій, — зазначив Президент і наостанок вивів формулу успіху: — Привабливість України для інвесторів — ось що нам потрібно!»

Робота над бізнес-кліматом

Перший віце-прем’єр-міністр Сергій Арбузов доповів про те, як уряд змінює підходи до формування бізнес-клімату в країні. За його словами, навіть у складному 2012-му владі вдалося значно спростити процедуру створення підприємств, кардинально скоротити перелік документів дозвільного характеру і впорядкувати відповідні процедури. В країні вже створено 681 дозвільний центр, щоб спростити та здешевити процедури відкриття бізнесу, на 40% скорочено кількість видів господарської діяльності, які не можуть здійснюватися за декларативним принципом.

«Нові підходи впроваджено в податковій та митній системах, при реєстрації прав власності, вирішенні питань неплатоспроможності. В результаті у рейтингу Світового банку Україна піднялася на 15 позицій, — сказав Сергій Арбузов. — Для середньо- та довгострокового зростання економіки нам потрібні додаткові сильні чинники, серед них найважливіший — інвестиції. У 2013 році уряд також працює над підвищенням інвестиційної привабливості країни. Зокрема над входженням України до сотні країн за критерієм легкості ведення бізнесу. В рамках виконання цих завдань прийнято вже 26 підзаконних нормативних актів, ще 10 рішень перебувають на стадії узгодження».

При цьому уряд сподівається на прискорений розгляд у ВР тих документів, які пов’язані із впровадженням реформ у сфері спрощення умов ведення бізнесу.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua