"Випробування «Мрією»"

Павло КУЩ
27 липня 2011

ЄВРО-2012

У міжнародному аеропорту «Донецьк» відкрили сучасну злітно-посадкову смугу

— Летить! Летить!

Цими захопленими вигуками хлопчаків зазвичай колись давно супроводжувалося торохтіння літачка над якимось селом. Та й дорослі тоді задирали голови, бо «аероплан» був дуже рідкісним «птахом» у тутешньому небі…

Щось схоже відбувалося вранці у вівторок і в Донецьку. Адже над містом поважно кружляв гігант вітчизняного літакобудування — найбільший у світі літак Ан-225 «Мрія». А затим повітряне судно здійснило м’яку посадку на новій злітно-посадковій смузі міжнародного аеропорту «Донецьк», де відтепер зможуть приймати пасажирські та вантажні літаки всіх типів за будь-яких метеорологічних умов.

Готові садити навіть шатл!

Їй-бо, сьогодні навіть важко уявити, що свого часу Донецький аеропорт в ході підготовки міста до Євро-2012 вважався одним із «хвостів». Оскільки тепер очевидно: «повітряні ворота» повністю введуть в експлуатацію наприкінці року і своєю потужністю об’єкт поступатиметься тільки столичному аеропорту. Вже немає сумнівів, що господарі виконали одну з головних умов УЄФА: в дні Євро-2012 аеропорт зможе приймати 3100 пасажирів за годину. А новенька злітно-посадкова смуга взагалі є предметом гордощів донеччан. І небезпідставно.

 Відповідні будівельні роботи, що розпочалися тут у 2007 році, велися в три зміни і зараз всі об’єкти вдається здавати за графіком. «Смуга вже готова на 100 відсотків, — повідомив ще наприкінці червня начальник БУ № 6 ТОВ «Дорожнє будівництво «Альтком» Роман Півторак. — Триває підготовка документів для сертифікації і чекаємо «літак-лабораторію»… А розрахунок смуги йшов на Аеробус А-380 та Боїнг-747. Тобто такий аеропорт тепер зможе приймати всі-всі літаки».

Кілька цифр для порівняння: довжина та ширина старої смуги в аеропорту відповідно 2,5 кілометра та 45 метрів. Нині ж ці параметри — 4 кілометри та 75 метрів. Це дає змогу здійснювати тут максимальну кількість посадок літаків — 36 за годину. А на стоянках можуть розташуватися 118 повітряних суден.

Ще напередодні відкриття фахівці не вагалися в оцінках нового об’єкта — злітна смуга аеропорту «Донецьк» відповідає найсуворішим міжнародним стандартам і буде найсучаснішою в Україні та однією з кращих у Європі. А одним з аргументів для підтвердження виняткових характеристик називалось наступне: тут може здійснити посадку навіть космічний човник — шатл. І навіть найважчий транспортний літак «Мрія». І те, про що не так давно тільки мріяли, вже стало реальністю.

Одна з найкращих у Європі

Близько десятої ранку донеччани готувалися у всеозброєнні зустрічати повітряного гостя: лаштували підзорні труби, біноклі, фотоапарати, відеокамери тощо. Іноді навіть складалося враження, що в донецькому небі ось-ось має з’явитися не «Мрія», а …НЛО. Зрештою, десь так і сталося, бо незвичайний літаючий об’єкт теж справив належне враження. Дуже символічно, що срібляста «Мрія» повагом зробила кілька кіл над «Донбас Ареною», чемно привіталася помахом гігантських крил і пішла на посадку на новеньку злітно-посадкову смугу аеропорту, що за 8 кілометрів від стадіону.

Зайве казати, що м’якому приземленню аплодували майже всі присутні в цей час на території Донецького аеропорту.

«Нова злітно-посадкова смуга в аеропорту «Донецьк» — на сьогодні не тільки найсучасніша в нашій країні, а й одна з найкращих у всій Європі», — переконаний віце-прем’єр-міністр — міністр інфраструктури Борис Колесніков, який прилетів до Донецька на борту «Мрії» і взяв участь в урочистостях. — Цей об’єкт відповідає всім міжнародним стандартам і зможе приймати всі види літаків. І сьогодні приземлення тут «Мрії» підтвердило високі стандарти нової смуги».

Будуть дальні рейси

За словами віце-прем’єр-міністра, регулярні польоти на новій смузі розпочнуться вже післязавтра, і тепер обласний центр отримав можливість здійснювати дальні рейси. Зокрема у вересні заплановано розпочати авіасполучення між Донецьком та Пекіном.

Також урядовець підкреслив, що в державі нині активними темпами проводиться модернізація вітчизняної авіаційної інфраструктури. За його словами, відразу чотири сучасні міжнародні аеропорти будуть відкриті в Україні цього року і на початку наступного. І подібний підхід дуже нагадує оту приказкову «дорогу ложку до обіду», оскільки наші співвітчизники останнім часом дедалі більше користуються авіатранспортом. Наприклад, тільки протягом першого півріччя ним скористалося понад три мільйони осіб — на 23 відсотки більше в порівнянні з цим же періодом минулого року.

Екіпаж Ан-225 подарував керівникам аеропорту макет повітряного судна, яке стало «першопрохідцем» нової смуги. А невдовзі тут зустрічатимуть «першопрохідців» наступних об’єктів.

— Мрія» стала дійсністю! — лаконічно прокоментував подію один із робітників, які продовжують працювати в аеропорту «Донецьк». — А нашою дійсністю була і є подальша робота.

Тобто тут повним ходом триває будівництво, завдяки якому наприкінці року, як і заплановано, сучасний аеровокзальний комплекс обласного центру почне приймати перших пасажирів.

ДО РЕЧІ

За кілька днів до офіційного урочистого відкриття нової злітно-посадкової смуги в аеропорту стався «фальстарт». Через поки не з‘ясовані причини тут помилково приземлився пасажирський літак грузинських авіаліній. Пілоти CRJ-200 рейсу 663 з Батумі до Донецька чогось не прислухалися до порад диспетчерів аеропорту і посадили «борт» не на старій, а на новій смузі. До оприлюднення офіційної версії причин цього випадку існує припущення, що льотчики взяли курс на новий об‘єкт саме тому, що він дуже вигідно відрізняється від старої смуги.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua