"Віталій ІЛЬНИЦЬКИЙ: «Продукція нашого підприємства за якістю значно вища від зарубіжних аналогів, а ціна — доступніша» "

30 жовтня 2015

Екологічно чиста, ретельно відібрана сировина без пальмового масла в її складі, багаторівневий контроль і орієнтованість на дитину — принципова позиція керівництва Хорольського молококонсервного комбінату дитячих продуктів при виробництві харчування для малюків. Досконалу якість і безпечність продукції підтверджено сертифікатами Міжнародної системи управління безпечністю та якістю харчових продуктів — НАССР (ДСТУ ІSО 22000) та ІSО (ДСТУ ІSО 9001). Про успіхи та перспективи цього унікального в Україні підприємства, про те, якою має бути харчова продукція для дітей ведемо мову з директором комбінату Віталієм ІЛЬНИЦЬКИМ.

 В. о. директора Хорольського молококонсервного комбінату дитячих продуктів Віталій Ільницький

— Віталію Васильовичу, чим принципово відрізняється продукція Хорольського комбінату від тієї, що випускають інші виробники дитячого харчування? І наскільки сильну конкуренцію відчуває ваше підприємство?

— По-перше, наша продукція користується стійким попитом завдяки своїй високій якості і чіткій орієнтації саме на дитину. Адже існує чимало різних способів зменшити собівартість продукції з начебто незначною шкодою для її якості. Однак слід пам’ятати, що організм дитини, на відміну від дорослих, надзвичайно вразливий. Тому харчування за збалансованістю і поживністю  має сприяти  нормальному розвитку малюка, а не шкодити його здоров’ю. Ми не заробляли і ніколи не зароблятимемо кошти, економлячи на здоров’ї наших дітей. Це наша стратегія ведення бізнесу.

По-друге, ми принципово не використовуємо у виробництві дитячого харчування відносно дешеві, але водночас шкідливі для несформованого дитячого організму сорти рослинного масла, зокрема пальмового. Адже дитячий організм ще не готовий до таких навантажень, не здатен так само взяти з нього корисні речовини і повною мірою засвоїти. Тому всі інгредієнти, з яких наше підприємство виготовляє продукцію, лише натуральні і тільки найвищої якості.

І по-третє, ми не використовуємо неякісну молочну сировину або вже готове сухе молоко інших виробників. Всі процеси від закупівлі молока до розфасовки готової продукції в пакети відбуваються безпосередньо на нашому підприємстві за участі висококваліфікованих фахівців.

Щодо конкурентів, то тих, кого можна вважати такими, насправді небагато. Оскільки, на мій погляд, дуже мала кількість продукції, яку вони випускають, може зрівнятися за якістю з нашою. Навіть якщо це всесвітньо відомі бренди. При цьому вартість того, що вони поставляють на зарубіжні ринки, зокрема й в Україну, в 4—10 разів вища, ніж ціна, за якою українські споживачі мають змогу купити продукцію нашого комбінату.

При цьому порівнювати наш продукт з чимось у красивій упаковці і великим вмістом тієї ж пальмової олії однозначно не можна. Адже це дитяче харчування, і у разі його оцінювання слід враховувати не яскраву так би мовити обгортку, а те, як цей продукт вплине на організм дитини. Тому з упевненістю можна твердити: за якістю таких продуктів дитячого харчування, як наші, на вітчизняному ринку обмаль. До того ж я вже зазначав, ціна на них в рази вища.

— Якщо ви так впевнено говорите про високу якість продукції, яку виготовляє Хорольський молококонсервний комбінат дитячого харчування, то розкрийте секрет, завдяки чому її досягають…

— Основна сировина, з якої ми її виготовляємо, це молоко, що купуємо виключно у сертифікованих сільськогосподарських підприємств. Вони мають всі необхідні санітарні, ветеринарні та інші дозвільні документи, що підтверджують якість і безпеку сировини. Звісно вартість молока у приватних осіб як мінімум наполовину нижча, проте для свідомих виробників, до яких належимо і ми, це не показник. Наші постачальники сировини (деякі з них перевірені не одним десятком років співпраці) перебувають під постійним контролем як санітарним, так і ветеринарним. За необхідності їм надають холодильне обладнання комбінату. Крім планових перевірок господарств-постачальників у нас особливий вхідний контроль молока на пункті прийому. Особливо важливе використання сухого молока власного виробництва під час виготовлення кінцевої продукції. Адже більшість аналогів, зокрема й зарубіжних, працюють із закупленим сухим молоком, часом сумнівної якості.

Ще раз підкреслю: ми не використовуємо шкідливу для незміцнілого дитячого організму пальмову олію. Тоді як на упаковці більшості іноземних виробників вона на чільному місці серед першої трійки-п’ятірки зазначених інгредієнтів. І не всі знають, що температура плавлення пальмової олії 39 градусів, а нормальною температурою тіла людини вважають 36,6 градуса. Тобто потрапляючи в організм дитини, вона просто не перетравлюється, і, відповідно, не виходить з організму, поступово накопичуючись у ньому.

Так, технологія виробництва дитячого харчування передбачає використання рослинних олій. Ми використовуємо виключно високоякісну олію: українського виробника — кукурудзяну і німецького — ріпакову. Олію, яку ми закуповуємо в Німеччині, використовують, до речі, і у світовій фармакологічній промисловості, що свідчить про її найвищу якість.

— Нинішній рік з відомих причин став непростим для економіки України. Мабуть, і ваше виробництво зазнало втрат. Які ваші плани на наступний рік і на який показник плануєте вийти до кінця цього?

— Ми зберігаємо минулорічні обсяги виробництва. Звісно, є чинники, через які порівнювати окремі показники минулого року з цьогорічними  не зовсім коректно. Приміром, валютний сегмент: минулого літа середня відмітка долара сягала 12 гривень, цього — 23 гривні. Природно, що такі коливання позначаються на ціні закупок імпортної сировини і необхідних комплектуючих. Якщо ж за основу оцінювання брати регіони України, куди поставляли нашу продукцію, то цього року через війну на сході України значну частину з них ми втратили. Однак попри непрості умови, в яких на сьогоднішній день живе наша країна, Хорольський молококонсервний комбінат дитячого харчування й надалі зберігає обсяги як виробництва, так і реалізації.

— Відомо також, що ваше підприємство працює на експорт. Які це країни? І чи є в цьому сенс? Які перспективи і чи можливий вихід комбінату зі своєю продукцією на нові ринки збуту?

— Наші обсяги експорту поки що незначні порівняно з продажем усередині України. Зараз ми відправляємо нашу продукцію в Молдову і Придністров’я. За 9 місяців поточного року підприємство здійснило 14 експортних поставок, що становило понад 50 тонн продукції. Звісно, це мало, тому роботу із зарубіжними ринками ведемо безперервно. Ступінь їхньої перспективності можна оцінювати по-різному — все залежить від лояльності стосовно імпортерів. Приміром, на китайський ринок дуже непросто зайти, оскільки існують досить серйозні і своєрідні вимоги до сертифікації продукції, що ввозиться. Крім того, є певні вимоги до упаковки. Це витрати, які вимірюються сотнями тисяч євро. Тому необхідно все ретельно проаналізувати, прорахувати всі плюси і мінуси.

Власне, нашою продукцією цікавляться в багатьох країнах світу. І не лише в Європі, а й в Азії. Безумовно, нам є над чим працювати і куди розвиватися. Але для старту, як мінімум, необхідно модернізувати хоча б упаковку — до нинішньої картонної слід додати бляшану.

— Попит породжує пропозицію. Він і нині на продукцію вашого підприємства сталий?

— На даному етапі ми хочемо зміцнити свої позиції на ринку FMCG-сектора.  Що стосується попиту, то можу з повною впевненістю сказати: ми повністю задовольняємо споживача в співвідношенні ціна-якість. Окрім того, наш комбінат може збільшити виробництво без будь-яких серйозних технологічних змін, як мінімум, на 30 відсотків. Причому зробити це ми готові у найкоротші терміни. Скажімо, якщо завтра нашої продукції купуватимуть більше — ми відреагуємо миттєво. У цьому напрямі ведемо роботу щоденно. І щойно на ринку зросте попит, ми готові оперативно відреагувати і задовольнити його.

— До речі, про додаткові можливості. Чи є в планах на наступний рік розширення асортименту продукції? Адже одне й те саме може швидко набриднути покупцеві. Чи можна сподіватися на нові пропозиції? І що для цього потрібно?

— Ми не стоїмо на місці. У планах закупівля нового додаткового лабораторного обладнання. Багато сил задіяно на вивчення ринку відповідними службами, які постійно надають технологам своє бачення, результати досліджень та побажання споживачів. Технологи розробляють рецептуру, експериментують. Зараз усі ці процеси відбуваються виключно всередині підприємства.

У найближчих планах — виведення на ринок нових дитячих каш. Зараз ми перевіряємо, наскільки сам ринок готовий до появи нових продуктів. Розробок достатньо, але поки це комерційна таємниця. Упевнений, ми зможемо здивувати навіть найприскіпливішого покупця.

Ринок дитячого харчування досить консервативний, але якщо поставити перед собою мету, то можна виробляти весь асортимент продуктів. Зараз про це говорити зарано. Оскільки для досягнення такої мети  потрібно побудувати цілий технопарк. А це непростий процес. Візьмемо, наприклад, оновлення транспорту: начебто звичайна бочка для перевезення молока. Проте насправді це досить складна конструкція, схожа на великий термос. Ремонт однієї такої бочки коштує близько 50 тисяч гривень.

Підтримувати обладнання, на якому працюємо, в належному стані — це добре. Але для прориву потрібно закуповувати його дедалі більше і новіше, а також модернізувати упаковку. Лише таким чином можна досягти поставленої перед підприємством амбітної мети. До речі, ми зараз розглядаємо різні інвестпрограми для того, щоб відчутно поліпшити не тільки продукцію, а й ті фактори, які впливають на її виробництво.

— Вас називають ефективним менеджером. Поділіться секретом, як це — керувати великим підприємством. Тим паче, коли воно — головний виробник дитячого харчування в Україні. Адже за таких умов його продукція перебуває під постійним пильним оком держави й споживача.

— На жаль, мені не відома формула щастя. Але одне я знаю точно — необхідно побудувати роботу підприємства так, щоб кожен співробітник почувався незамінним у величезному механізмі комбінату. Всі до одного мусять усвідомлювати свій внесок у спільну справу, в загальний процес і, звісно, бути зацікавленими в кінцевому результаті. Безперечно, дуже важливий і соціальний фактор. Тому ми всіляко допомагаємо і підтримуємо наших співробітників — і нинішніх, і тих, хто вже на пенсії. Це об’єднує колектив. А ще я впевнений: у масштабах підприємства людей слід  відгородити від потрясінь і збурень. Вони мають спокійно працювати і бути впевненими в завтрашньому дні.

Володимир НИКОНЕНКО
для «Урядового кур’єра»

ДОСЬЄ «УК» 

Віталій ІЛЬНИЦЬКИЙ народився 1970 року. Освіта — вища (Одеський державний економічний університет). Працював на керівних посадах у ТОВ НВП «Миколаївський машинобудівний завод», ПАТ «Чорноморський суднобудівний завод», КП ММР «Миколаївелектротранс», ТОВ «Екобіотек-Україна». У березні 2015 року призначений на посаду в. о. генерального директора Хорольського молококонсервного комбінату дитячого харчування.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua