"Вкладники хочуть швидше повернути кошти"

Валентина КОКІНА
11 грудня 2012

СОЦІАЛЬНИЙ ПРОЕКТ

Що робить влада для громади

Більшість вкладників Ощадбанку колишнього СРСР, які мають право на одержання компенсаційних виплат, — літні люди. Зазвичай вони не користуються пластиковими  картками, їм важко ходити у відділення банку і стояти в чергах.

Уряд розробив і впровадив простий та впорядкований механізм виплати компенсацій. Значну частину роботи з обслуговування людей узяв на себе Урядовий контактний центр. Він на постійній основі приймає й аналізує усі звернення від вкладників на урядову телефонну «гарячу лінію». «УК» поцікавився, як відбувається процес повернення вкладів з урахуванням віку та стану здоров’я людей на підставі аналізу цих звернень. В управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру повідомили про  тенденцію до збільшення їх кількості за останні 11 місяців цього року.

Основні питання заявників пов’язанні з необхідністю прискорення виплати компенсацій, зважаючи на похилий вік та сімейні обставини, тривалу хворобу заявників і лікування (1231 звернення), потребою виплати коштів на поховання померлих родичів (1179). Більшість заявників потребували роз’яснень щодо процедури видачі компенсаційних коштів, документів, отримання національної картки, переоформлення спадщини (1470). Також фахівці урядової телефонної «гарячої лінії» надавали консультаційну допомогу та інформацію про порядок дій. Громадяни зверталися з пропозиціями щодо вдосконалення процедури реєстрації даних в Ощадбанку й необхідності її спрощення. Постійно надходять пропозиції зарахувати компенсації заощаджень СРСР на погашення заборгованості за житлово-комунальні послуги або здійснити оплату санаторно-курортного лікування заявників, оплату навчання, розглянути можливість  переведення компенсації заощаджень на своїх дітей, поступово розраховуватися з усіма вкладниками протягом 2012 року, враховуючи вік вкладників і їхні категорії.

Люди усвідомлюють, що реалізація поставленого Президентом України завдання з повернення втрачених заощаджень СРСР вимагає поєднання зусиль влади та громадськості. Серед прикладів отриманих звернень варто навести такі. З проханням розглянути скаргу та надати допомогу в отриманні компенсаційних коштів звернувся житель м. Львова, якому при переведенні рахунку з відділення АТ «Ощадбанк» у м. Бібрці Львівської області до відділення у м. Львові працівники не видали ощадну книжку, що зумовило порушення процедури видачі компенсаційних коштів. Ощадбанк повідомив про нарахування на спеціальний платіжний засіб «Національна картка» належної суми компенсації, яку заявник уже отримав.

З м. Харкова надійшла скарга від пенсіонера, інваліда ІІІ групи, з приводу виплати компенсації коштів на поховання його батька. При  зверненні до відділення АТ «Ощадбанк» у Харкові йому повідомили, що компенсаційні кошти помилково направили до Києва. Врешті Ощадбанк поінформував про те, що відповідну суму компенсації виплачено.

За минулий тиждень на урядову телефонну «гарячу лінію» звернулося 8829 заявників зі скаргами, заявами та пропозиціями. 

0-800-507-309. Урядова телефонна «гаряча лінія» працює, крім неділі та святкових днів, за таким графіком: понеділок — п'ятниця — з 8:00 до 21:00, субота — з 8:00 до 19:00. Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua