"Як атестуватися на спеціаліста вищої категорії?"

Любомира КОВАЛЬ
16 червня 2012

Працюю викладачем вищого навчального закладу І—ІІ рівня акредитації з 2005 року. Викладаю українську мову і літературу та українську мову з професійним спрямуванням. Річне навчальне навантаження — 800 годин. Ще я – класний керівник. Стаж педагогічної роботи 13 років.

У квітні 2008-го за рішенням атестаційної комісії мені було присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії». У вересні 2010 року подала заяву на атестаційну комісію про присвоєння мені у квітні 2011-го кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії». Але директор технікуму відмовив, мотивувавши тим, що я не маю наукової роботи, надрукованого медичного посібника, статті. А це начебто обов’язково має бути за новим Положенням про атестацію викладачів ВНЗ.

У травні 2011 року я посіла ІІІ місце в обласному конкурсі викладачів української мови (за професійним спрямуванням) ВНЗ І—ІІ рівнів акредитації. У вересні 2011-го знову подала заяву на атестаційну комісію про присвоєння мені в квітні 2012-го кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії». Але й досі маю сумніви…

Тому хочу запитати у фахівців, чи маю я право атестуватися в 2012 році на «спеціаліста вищої категорії» без надрукованої статті чи іншої наукової роботи? Які взагалі вимоги до присвоєння цієї кваліфікації?

О. МАТІЄНКО,
м. Білгород-Дністровський, Одеська обл.

Юрій КОРОВАЙЧЕНКО,
директор департаменту
вищої освіти
МОНмолодьспорту:

— Порядок проведення атестації педагогічних працівників регламентується Типовим положенням про атестацію педагогічних працівників (далі — Положення), затвердженим  наказом Міністерства освіти і науки від 06.10.2010 року № 930 (зі змінами).

Відповідно до пункту 1.8 цього Положення позачергова атестація з метою підвищення кваліфікаційної категорії може проводитися не раніше як через два роки після присвоєння попередньої.

Згідно з пунктом 4.6 Положення кваліфікаційна категорія «спеціаліст вищої категорії» присвоюється працівникам, які відповідають вимогам, встановленим до працівників з кваліфікаційною категорією «спеціаліст першої категорії», та які володіють інноваційними освітніми методиками й технологіями, активно їх використовують та поширюють у професійному середовищі; володіють широким спектром стратегій навчання; вміють продукувати оригінальні, інноваційні ідеї; застосовують нестандартні форми проведення уроку (навчальних занять); активно впроваджують форми та методи організації навчально-виховного процесу, що забезпечують максимальну самостійність навчання учнів (студентів); вносять пропозиції щодо вдосконалення навчально-виховного процесу в навчальному закладі.

Отже, як бачимо, друковані статті та інші наукові роботи як обов’язкові для отримання кваліфікаційної категорії «спеціаліст вищої категорії» Положенням  не передбачені. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua