"Як не стати «чайником», купуючи чайник"

Ірина ПОЛІЩУК
12 лютого 2013

БЕЗПЕЧНИЙ ШОПІНГ

Надто низька вартість товару в інтернет-магазині може виявитися пасткою

А поторгуватися?! І взагалі, як можна бодай щось купувати «всліпу» — не розуміють прихильники реального шопінгу. Такі побоювання не безпідставні. Адже головний мінус віртуальної купівлі полягає в тому, що людина вперше зможе побачити і помацати товар лише після того, як його придбає. Як не купити віртуальний товар у віртуальному магазині, дослідив «Урядовий кур’єр».

Беремо те,  що є на складі

Розпочнемо з приємного, тобто з плюсів віртуального шопінгу. Перш за все дуже зручно «ходити магазинами», не відриваючи п’ятої точки від стільця. Особливо взимку, коли за вікном мете хурделиця. При цьому для вибору та замовлення товару досить кількох хвилин. І що важливо, кур’єр доставить обраний товар прямо додому. Тож не потрібно його тягнути на своєму «горбі» в переповненому громадському транспорті чи дорогому таксі. Щодо вартості доставки, то це буквально копійки порівняно з тарифами таксистів. Інколи вона взагалі безкоштовна.

Але останнім часом спостерігається цікава тенденція: вартість товарів в інтернет-магазинах аналогічна ціні в супермаркетах. Ба, більше того, нещодавно особисто переконалася, що техніка, яку продають за акцією в реальному магазині, може коштувати менше, ніж у віртуальному.

А все тому, що заробивши імідж дешевих магазинів, «віртуали» почали цим зловживати. Тож перед тим, як щось купити, бажано все-таки вивчити ціни на ринку. Також віртуальні магазини полюбляють заманювати клієнтів анонсуванням низьких цін. Проте зазвичай ці обіцянки так і лишаються обіцянками. Фактично вам запропонують придбати товар за вищою, ніж середня ринкова, ціною. А те, що ще вчора такий товар начебто коштував дешевше, виправдають зростанням курсу валюти чи ще чимось. Трапляється, що в каталогах інтернет-магазинів вказано дешевий товар, але насправді у продавця його немає. І привозять його лише під конкретне замовлення. А це означає, що покупець отримає його лише через тиждень-другий. І це в кращому разі. В гіршому просто запропонують вибрати інший з наявних на складі.

Вгадати  з розміром

І коли, насамкінець, товар уже буде на складі, покупцеві потрібно підлаштовуватися під службу доставки. Тобто бути вдома або першу, або другу половину дня, інколи й з ранку до вечора. Трапляється, що покупцеві до останнього обіцяють привезти товар, але цього так і не стається. Така халепа нещодавно спіткала колегу, яка збиралася йти на день народження і як подарунок замовила тостер. Причому зробила це заздалегідь. Проте в день, коли майбутній подарунок мали привезти, їй ніхто навіть не передзвонив. Набравши номер магазину, колега почула вибачення і обіцянку зробити доставку наступного дня. Довелося відмовлятись від покупки і бігти на пошуки нового подарунка. На жаль, такі ситуації трапляються. Проте навіть якщо й отримаєте замовлене — не факт, що саме те, що хотіли.

У цьому переконалася інша колега, яка мала необережність замовити куртку. Почалося все з того, що вона вибрала річ, замовила її і заплатила за обробку замовлення 30 гривень. Потім ще заплатила за пересилку. Але коли замовлення вже було вдома, з’ясувалося, що одяг за розміром більше підходить чоловікові, чия вага сягає приблизно ста кілограмів, ніж значно «легшій» дружині. Хоч на сайті покупець чітко вказала необхідний розмір. Куртку довелося повертати. Проте за пересилку речі заплатили приблизно 20 гривень. У результаті всіх митарств покупець втратила понад 50 гривень і безліч часу.

КОМПЕТЕНТНО

Ігор КАНЕВСЬКИЙ, 
координатор Центру споживчого контролю «Чек»:

— Перше, на що потрібно звернути увагу покупцям інтернет-магазину, — це наявність товарного чека, де вказано дату купівлі з підписом і печаткою продавця. По-друге, заповнений гарантійний талон, якщо покупка передбачає наявність гарантії. По-третє, якщо товар доставили, не лінуйтеся перевірити, в якому він стані, наприклад, увімкніть техніку. Якщо є час, я б порадив заздалегідь під’їхати в офіс інтернет-магазину. Адже якщо ви все-таки спокусилися невисокою ціною, то такий непрямий показник, як більш-менш достойний офіс, багато що розповість про фірму.

Якщо покупця починають «динамити», відкладають терміни доставки товару, подумайте: а чи варто взагалі втягуватися в цю авантюру? Можливо, краще поберегти нерви і, переплативши 2-3%, купити цей товар у звичайному магазині? І останнє, в Інтернеті можна придбати все, навіть квитки в пекло чи рай. Єдине, переконайтеся, що вам це справді потрібно.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua