"Як протидіяти інформаційній війні?"

12 травня 2016

Сьогодні інформаційний чинник у «гібридній» війні Росії проти України не менш важливий, ніж військовий. Адже масштаби застосування інформаційного складника значно розширюються: серед населення в зоні конфлікту; серед населення країни, проти якої ведеться агресія, на території  не охопленій конфліктом; серед громадян країни агресора і серед міжнародного співтовариства.  Формування єдиного й повністю контрольованого інформаційного простору – очевидна стратегія розгортання інформаційної  війни з боку агресора.  Нинішнє пріоритетне завдання    дати ефективну і змістовну відповідь передусім на військову, а також на інформаційну агресію проти нашої держави.

Тож у лютому минулого року Верховною Радою одним з перших був ухвалений Закон «Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту інформаційного телерадіопростору України», який передбачає: встановлення загальних критеріїв для визначення аудіовізуальної продукції, що шкодить національній безпеці України, а саме – прославляє збройні формування держави-окупанта; забороняє публічне використання такої продукції та визначає санкції до суб’єктів господарювання, які ігноруватимуть таку заборону.

З метою подальшого захисту національних інтересів України як всередині країни, так і за її межами, формування та підтримання позитивного іміджу України у світі шляхом оперативного, об’єктивного інформування про події в Україні, Міністерством інформаційної політики був ініційований Закон «Про систему іномовлення України», прийнятий Верховною Радою у грудні 2015 року.

«Сьогодні в умовах гібридної війни це питання виживання нашої країни, питання ефективної протидії пропагандистській роботі, яку здійснюють проти нашої країни, витрачаючи десятки і сотні мільйонів, пропагандисти країни-агресора», – сказав Президент України Петро Порошенко під час його підписання. Глава держави також відзначив необхідність відновлення українського мовлення у звільнених від окупації районах Донбасу, донесення правди про ситуацію на окуповані території, побудову для цього відповідної інформаційної мережі.

Саме про це йдеться у зверненні мешканця  із м. Краматорськ Донецької області, який поскаржився на урядову «гарячу лінію»  щодо  відсутності трансляцій державних українських каналів телебачення у місті та потребу їх відновлення як важливого джерела інформації про події в країні. Міністерством інформаційної політики України було поінформовано громадянина про перспективи відновлення українського телемовлення у місті.

Окрім того, громадян, які звертаються на урядову «гарячу лінію», непокоїть відсутність чи нестабільність трансляції програм українського телебачення та радіомовлення, якість змістового наповнення програм  та друкованих ЗМІ, трансляція заборонених російських телеканалів в українському інформаційному просторі, у тому числі за відсутності вітчизняного телерадіомовлення в окремих регіонах України, що загрожує інформаційній безпеці нашої держави тощо.

Так, пенсіонерка з Харківської області звернулася на урядову «гарячу лінію» через неякісний сигнал цифрового телебачення, який ввечері ще має здатність взагалі «зникати». Заявниця просить оперативно відновити їй доступ до інформації. Цього ж дня її звернення було направлене у Державний комітет телебачення і радіомовлення України  для реагування.

Жителька з м. Івано-Франківськ зателефонувала на урядову «гарячу лінію» з приводу перебоїв у трансляції програм Першого каналу Українського радіо,  через які вона не може якісно отримувати інформацію. Заявниця прохала вжити відповідних заходів. Невдовзі жінка отримала письмове роз’яснення порушеного нею питання від Державного комітету телебачення і радіомовлення України.

Заявник із Одеської області звернувся із пропозицією на урядову «гарячу лінію»   щодо не оприлюднення  засобами масової інформації  непідтвердженої інформації. На його думку, це допоможе захистити світ від брехні, а також обмежить можливість використання маніпулятивних технологій у системі масових комунікацій.

Як з’ясувалося, пріоритетом для заявників при зверненнях на урядову «гарячу лінію» залишається можливість отримувати національний якісний інформаційний продукт «з перших рук» в усіх куточках країни.

0-800-507-309 – урядова «гаряча лінія» працює цілодобово. 0-800-503-045 – «гаряча лінія» для підприємців. 
0-800-505-607 – спеціалізована «гаряча лінія» для постраждалих під час Революції Гідності.
044-284-19-15 – для жителів м. Києва. +380-44-284-19-15 – для громадян, які перебувають за кордоном.

Веб-сайт Урядового контактного центру www.ukc.gov.ua 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua