"Як розрядка — хамство"

Олена ІВАШКО
19 листопада 2013

Зазвичай обираю зручний день та час, аби заплатити за комунальні послуги. Щоби бабусь і дідусів було менше в касі, трохи заздалегідь до «вирішального» 20-го числа місяця. В нинішньому місяці «не влучила», потрапила в самий розпал абонентських платежів у касі, що поряд із домом. У плани не входило простояти у чималій черзі понад годину. Тож вирішила сплатити «комуналку» в банку через дорогу.

Знаю, що банк приймає такі платежі за наявності кредитної або зарплатної картки. Кредитка в мене була, тож проблем не очікувала. Мені пощастило: в касу — жодної людини. Але своєрідну чергу створювала сама касир. Дівчина за віконцем ніяк не реагувала на моє стояння навпроти протягом кількох хвилин. Вона продовжувала свою телефонну розмову, очевидно, із приятелькою. Адже ті тези, що долітали через віконце, не стосувалися банківських послуг і варіантів поліпшення обслуговування клієнтів.

Нарешті дівчина поклала слухавку зі словами «До зустрічі, тут мені жінку доведеться обслуговувати». Та й справді, жінка дуже прагне, щоб на неї звернули увагу. Адже вона не тільки певна особа, а й клієнт банку. І завдяки клієнту та сплаті процентів за кредит співробітники банку мають можливість отримувати заробітну плату й розмовляти по телефону. Нехотя дівчина взяла в мене ті комунальні книжечки. «Чому не сплачуєте через Інтернет, якщо у вас є кредитка?» — питає оператор. Випалюю перше, що спало на думку: «Щоб мати щастя поспілкуватися з вами особисто». Навіщо пояснювати дівчині, що в мене був негативний досвід банківського шахрайства, що в принципі кредитку зайвий раз не хочу чіпати, що я просто, на жаль, людина радянських часів і звикла робити так, як звикла.

Дівчина не вгамовується, пропонує підключити якісь послуги, доводить зручність операцій з кредиткою, розповідає про переваги свого банку та вимовляє ще якісь тиради. Врешті, ледве не крутить пальцем біля скроні, мовляв, як знаєте. Спілкування з оператором тривало хвилин 15. Пропозиції нав’язливого сервісу і хамський тон не дав бажаного результату. «Жінку» з її книжечками довелося обслужити. Тим часом дівча не забарилася пожалітися на свою долю, адже сьогодні «бабусі як показилися». Спочатку вигребли всю пенсію, потім почали масово платити за «комуналку». Співчуття від мене не дочекалася.

Зачинивши двері банку, присягнулася, що була там востаннє. Добре, що є вибір, де платити. Але настрій, певна річ, було зіпсовано. Взагалі пропоную, по-перше, заборонити обслуговуючому персоналу подібних установ уживати стосовно клієнтів слова «жінка» і «чоловік». Що це за дивне звернення за статевими ознаками? По-друге, слід заборонити навіть натякати клієнту, що він не зовсім розумний. За мною в черзі була бабуся, якій прийшло смс-повідомлення про те, що бажано заплатити за кредит не до 25-го, а до 17-го. Клієнтка дуже довго не могла зрозуміти, чому їй треба платити до 17-го. Адже пенсію вона отримує 23-го і звикла сплачувати відразу з неї. Інша оператор намагалася не зовсім доступною мовою пояснити, що банку так зручніше. Вибачте, але якщо банку незручно ладити зі своїми клієнтами, не слід було роздавати кредити направо-наліво. А замість вимог сплачувати раніше, краще б придумали якийсь зручний спосіб.

Хамство стає нормою життя — в органах влади, магазинах, транспорті. На жаль, воно просто спосіб для когось «випустити пар», «зірватися» через власні життєві негаразди. Чи негараздів у нас побільшало, чи загальної культури поменшало? Не знаю, мабуть, одночасно.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua