"ART KYIV contemporary: сала та видовищ!"

Анна КУХАРСЬКА
3 листопада 2011

ПАЛІТРА

У київському Мистецькому Арсеналі відкрився шостий форум сучасного мистецтва.

Анна КУХАРСЬКА
для "Урядового кур’єра"

ART KYIV contemporary – наймасштабніший проект вітчизняної арт-сцени, де репрезентовані 30 галерей сучасного мистецтва з України, Росії, Німеччини, Франції та Швейцарії.

Цього разу багатьох художників надихала політика. Москвича Владислава Мамишева-Монро – найактуальніша, нашого Миколу Рідного – марксистська.

Інсталяція з окулярів з потужними лінзами та колажів американця з Грузії Давида Датуни не залишає байдужим нікого з глядачів. До речі, на міжнародному художньому ярмарку «Арт-Москва» портрет прем'єр-міністра Росії Володимира Путіна, який був створений Датуною з лінз і маленьких репродукцій Джоконди, купили на аукціоні за 200 тисяч євро.

Цього разу в залах практично не було вибухової суміші Ероса з Танатосом. Обличчя смерті, що проступає крізь автопортрет Фріди Калло, не лякає – щоб розглянути роботи Тетяни Гершуні, виконані в техніці стереоживопису, потрібні 3D-окуляри.

А дівчата-зайчики (без шкіри), яких полюбляє малювати Влада Ралко, перетворилися на гібрід живопису та скульптури й виглядають цілком пухнасто.

Цільоспрямовано шокує хіба що яскравий представник жлоб-арту (це не лайка, а назва художнього напряму) Андрій Єрмоленко з його монументальним полотном, на якому Брейвік розстрілює дітей.

Решта цілком мирне й передбачуване. Навіть дратуюче сало Владислава Шеришевського.

І фірмові абстрактні пейзажі найдорожчого нині українського художника Анатолія Криволапа. І діаманти з керамічної плитки Жанни Кадирової, яку цього разу виставила німецька галерея.

У залі, де представлений спецпроект Іллі Чичкана та Маші Шубіної, були, ясна річ, мавпи, пістолети і гроші (з намальованими на них мавпами – фірмовою чичканівскою темою). Яскравими кольорами й нестримною японсьою фантазією радували The Group 1965.

Директор Київського музею російського мистецтва Юрій Вакуленко вважає, що в актуальному мистецтві неможливо існувати без традицій. Він представив серію чорних квадратів (привіт Малевичу!), в центрі яких розташовуються варіації на тему Джексона Поллока.

Про рецепти створення Art Contemporary можна написати цілу кулінарну книгу, вважає художник-тральфреаліст Тетяна Чеброва, член київської андеграундної арт-групи «Стронцій-90». На відкритті Kyiv Art Contemporary тріо «стронціїв» – Валерій Голейко, Тетяна Чеброва і Олексій Бреус – влаштувало партизанську арт-акцію, тобто таку, яка не увійшла ні до основної, ні до спеціальної програми. Її назва «Сontemporary art як феномен, що здатний відмінити коректну кореляцію лібідо і мортидо в парадигмі сучасної цивілізації» – пародія на типове уявлення про художню кухню, де круто замішані секс, кров, гроші. Насправді їстівними вже є інші рецепти. По-перше, від традиції нікуди не дітися, але їх краще варити-смажити за власним смаком.
«Квадрат Скандинавії або Обід с Малевичем». Із арт-проекту Татяни Чебрової

По-друге, зосередженість не на грошах. Хоча сучасне мистецтво і гроші – близнюки-брати...

«Лавандовий тральф туман. Джексон Поллок: реконструкція-зближення-реинкарнація». Фрагмент картини арт-групи «Стронцій-90»

По-третє, допомога культових персонажів і позитивної енергетики, бо сьогодення вимагає яскравих кольорів.

«Квадрат Бітлз». Фрагмент работи арт-групи «Стронцій-90»

Звісна річ, усі ці рецепти – жарт, тому що в актуальному мистецтві ніяких рецептів не існує. Про нього можна сперечатися, його можна любити або не любити, але дивитися варто. Тим більше, що виставка Kyiv Art Contemporary продовжиться до 13 листопада.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua