"Без хабарів і сумнівних компромісів"

Володимир ГАЛАУР
24 вересня 2015

Тема електронного врядування в рейтингу найпопулярніших посідає одне з перших місць на Слобожанщині ось уже понад півроку. Й інтерес до неї не слабшає, а тільки зростає. Тим паче, що в Харківській облдержадміністрації анонсували старт системи уже через місяць.

З її запровадженням очікують повного переходу на електронний документообіг, автоматизації центрів з надання адміністративних послуг, впровадження електронної реєстрації громадян та державного майна, функціонування єдиної бази з роботи з переселенцями. І якщо управлінці від цієї інновації очікують спрощення ведення документації та обліку, то люди передовсім сподіваються на викорінення корупційних схем, полегшення оформлення та подання різних довідок, заяв, витягів тощо, а також збільшення прозорості діяльності самих управлінців.

Подібні системи електронного урядування існують у багатьох західних країнах, де найголовніша цінність — людина та її потреби. Перелік послуг, які громадяни розвинених країн можуть отримати, не виходячи з дому чи офіса, поширюється на всі сфери суспільного життя — від подачі податкових декларацій до запису дитини в дитсадок.

Харківщина в межах реалізації положень Стратегії сталого розвитку «Україна-2020» стала пілотним регіоном у реалізації проекту електронного урядування, започаткованого Кабінетом Міністрів та Адміністрацією Президента України за сприяння Посольства Великої Британії в Україні і Міжнародного агентства регіонального розвитку GloBee. Для стратегування, проектування, розроблення і впровадження системи електронного урядування в Україні на платформі Microsoft SharePoint було залучено компанію Portis Consulting. Це одна з провідних компаній світу, що спеціалізуються на розробленні та впровадженні систем електронного управління «під ключ», бізнес-трансформації та модернізації організацій державного сектору багатьох країн.

«Унікальність проекту в тому, що обласній адміністрації, яка виступила його ініціатором, вдалося залучити партнера — компанію Portis Consulting. Компанія взяла на себе повне фінансування проекту, що дуже важливо в умовах обмежених бюджетних можливостей», — зазначила заступник голови Харківської облдержадміністрації Юлія Світлична і додала, що Portis Consulting вже розробила електронну платформу, на якій можна створити будь-яку програму обліку.

Найважливішим для органів влади в Харківській облдержадміністрації вважають упровадження електронного документообігу. Повністю перейти на такий документообіг тут мають намір в 2016 році. Великі сподівання на систему електронного урядування покладають і в питанні організації обліку тимчасово переміщених осіб, оскільки, крім самого обліку, в систему закладено й можливості організації роботи з міжнародними організаціями, які допомагають переміщеним особам. У перспективі, кажуть у ХОДА, цей напрям буде задіяно повною мірою.

«Якщо точніше, нова система не тільки автоматизує облік, а й переведе в електронний вигляд усі ті сервіси, які до послуг громадян, — уточнює директор представництва компанії Portis Consulting Шон Кілті. — Розробляють платформу харківські IT-фахівці. Ця робота не передбачає використання бюджетних коштів, її фінансуватимуть завдяки міжнародній технічній допомозі».

Улітку уряд Швейцарії прийняв рішення надати Україні на створення і розвиток цієї системи понад $4,5 мільйона. Така допомога дуже доречна, бо у скрутних економічних умовах на 2015 рік Україна змогла передбачити лише 2 мільйони гривень, а на запровадження електронного урядування в усій країні може знадобитися майже $500 мільйонів.

Якщо тестова версія електронного урядування позитивно покаже себе на прикладі Харківської області, то з початку 2016-го з’явиться можливість повністю перейти на цю платформу в Адміністрації Президента, Кабінеті Міністрів і РНБО, а згодом її впроваджуватимуть в усій Україні.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua