"Безпілотний пасажирський літак успішно пройшов випробування"

27 сiчня 2020

Airbus підтвердив, що один з його випробувальних літаків автоматично злетів в аеропорту Тулуза-Бланьяк у Франції в грудні минулого року. Про це повідомляє CNN.

Європейська аерокосмічна компанія провела серію успішних випробувань в режимі автопілота минулого місяця. Два пілоти-випробувачі знаходилися в кабіні, але не керували повітряним судном. За даними Airbus, безпілотний літак A350-1000 зробив вісім автоматичних злетів за чотири з половиною години.

«Ми перевели важелі дросельної заслінки в положення зльоту і спостерігали за літаком. Він почав автоматично рухатися і прискорюватися, підтримуючи центральну лінію злітно-посадкової смуги зі швидкістю обертання, зазначеної в системі. Ніс літака почав автоматично підніматися, і через кілька секунд ми були в повітрі», – розповів капітан-випробувач Airbus Янн Бофілс.

Цей результат був досягнутий завдяки новій технології розпізнавання зображень, встановленої безпосередньо на літаку. В кінці 2020 року компанія планує випробувати автоматичну посадку літака.

Минулорічний опитування 22 000 чоловік, проведене американською компанією з розробки програмного забезпечення Ansys, показав, що 70% мандрівників готові літати на повністю автономних літаках.

Сьогодні комерційні польоти вже відбуваються за допомогою бортових комп'ютерів, причому пілоти вручну керують літаком всього кілька хвилин. Проте багато хто висловив стурбованість з приводу безпеки безпілотних літаків, особливо після двох аварій Boeing 737 Max в 2019 році, які відбулися через збій програмного забезпечення.

Незважаючи на успіх випробувальних польотів та планування майбутніх випробувань, представники компанії заявляють, що їх місія полягає не в тому, щоб просувати безпілотники. Вивчення потенціалу таких технологій допоможе «поліпшити льотні операції і загальні експлуатаційні характеристики літака», а пілоти при цьому залишаться біля керма.

«Автономні технології мають першорядне значення для підтримки пілотів, дозволяючи їм менше зосереджуватися на роботі літаків і більше на стратегічних рішеннях і управлінні польотами», – роблять висновок експерти Airbus.

Сучасні закони повітряного руху в більшості країн світу засновані на «правилі чотирьох очей» в кабіні. Це означає, що два пілоти повинні бути присутніми в кабіні постійно. Якщо одному з них потрібна перерва, інший повинен бути готовий зайняти його місце. І, за словами експертів, говорити про зміну цих нормативних актів поки ще рано.

Орест ГОРЯНСЬКИЙ
для «Урядового кур’єра»



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua