"Бізнес «під ключ» за 24 години"

Ірина ПОЛІЩУК
17 жовтня 2015

«Нині вже 78% усіх центрів надання адміністративних послуг підключилися до реєстрів бізнесу і нерухомості Мін’юсту, — повідомив під час брифінгу в Кабміні міністр юстиції Павло Петренко. — А на початку жовтня ця цифра коливалася в межах 6—8%. Це свідчить про спротив місцевих органів влади, адже вони мали більше ніж півроку для підключення до наших реєстрів, але почали це робити лише тоді, коли визначений термін уже от-от мав сплинути. Уряд і Прем’єр-міністр прийняли дисциплінарні рішення стосовно керівників обласних державних адміністрацій, де була найгірша ситуація з підключенням до реєстрів Мін’юсту».

Одна з ініціатив Мін’юсту — підключення всіх органів державної влади до реєстрів бізнесу й нерухомості, аби українському громадянинові, який звертається до того чи того органу для отримання дозволу чи інших документів, не доводилося нести туди купу різних довідок, які засвідчують, що він, скажімо, підприємець або має певне майно. Ці документи в режимі онлайн має отримувати чиновник, який надає послугу.

Друга ініціатива, розроблена Мін’юстом, полягає в максимальному спрощенні процесу реєстрації бізнесу. «Кілька років тому, аби зареєструвати бізнес, доводилося витрачати майже місяць на збирання різноманітних папірців і роздавати хабарі, — зауважив Павло Петренко. — Аби унеможливити це, наше міністерство цього року запровадило пілотний проект, завдяки якому можна безплатно зареєструвати бізнес за 24 години. Також введено систему електронної реєстрації компанії через сайт Мін’юсту. Новація стартувала в квітні цього року. Нашими онлайн-сервісами вже скористалися майже 90 тисяч українців, які отримали відповідні платні послуги в сфері реєстрації бізнесу і отримання інформації з реєстрів бізнесу. Понад мільйон українців уже мають доступ до цього реєстру та інформації, яка на ньому міститься».

Для реєстрації компанії потрібно звертатися в Мін’юст, а ще й у Пенсійний фонд, органи статистики і фіскальної служби. На жаль, там процес реєстрації трохи гальмував. Тому фахівці Мін’юсту спільно з експертами за останні кілька місяців напрацювали механізм обміну інформацією онлайн. Аби підприємець через 24 години після реєстрації в Мін’юсті мав змогу повноцінно працювати.

«Пенсійний фонд, Мінсоцполітики, Мінекономіки ще два тижні тому підтримали нашу ініціативу, — наголосив Павло Петренко. — І ми прийняли спільно рішення, згідно з якими ці органи погодилися в онлайн-режимі обмінюватися інформацією з реєстрами бізнесу Мін’юсту. Скажімо, якщо ви зареєструвалися в Мін’юсті як підприємець, то вже через 24 години — стоїте на обліку в Пенсійному фонді і органах статистики. Адже кожні 2 години Мін’юст в електронному вигляді обмінюється цією інформацією з органами ПФУ і статистики, протягом наступних двох годин ці органи мають поставити підприємство на облік, зареєструвати і обмінятися інформацією з Мін’юстом».

Державна фіскальна служба до останнього не погоджувалася на такі зміни. Лише коли у справу втрутилося керівництво Мінфіну, ситуація виправилася і підписано спільний наказ про обмін інформацією в режимі онлайн. Ця система запрацює з 17 жовтня.

В уряді розуміють, що на початковому етапі можливі проблеми в її роботі, тому два тижні вона працюватиме в тестовому режимі.

«Усі ці ініціативи мають сенс в нашій загальній концепції щодо децентралізації сервісів, які надає Мін’юст, — зазначив Павло Петренко. — Ми вже передали частину повноважень відповідним ЦНАПам щодо виконання функцій фронт-офісів, нотаріусам — щодо реєстрації земель сільськогосподарського призначення. І завершити цей процес має ухвалений парламентом пакет із чотирьох законів, ініційованих Мін’юстом, які пройшли перше читання і готові до другого, стосовно повної передачі функцій щодо реєстрації бізнесу і нерухомості місцевим органам влади й нотаріусам. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua