"Бізнес під стукіт коліс"

5 жовтня 2011

НОУ-ХАУ. Укрзалізниця постійно оптимізує використання рухомого складу. Однак якщо раніше йшлося про локомотиви, пасажирські та вантажні вагони, то нині черга дійшла до вагонів-ресторанів. Так, з 1 вересня зі складу пасажирських поїздів виключили 71 вагон-ресторан (кафе). Віднині ці  вивільнені вагони залізничники здаватимуть в оренду. Найбільше  таких їдалень на колесах бізнесменам пропонують на Донецькій залізниці (30), значно менше на Одеській та Південній  (по 12), на Львівській і  Придніпровській (відповідно 10 і 7).

Тобто вже найближчим часом харчуванням пасажирів в основному перейматимуться підприємці, оскільки свої вагони-ресторани Укрзалізниця залишила лише у фірмових міжнародних поїздах та денних  швидкісних. Окрім того, з 1 вересня  залізничники готові надати в оренду і об’єкти діючої стаціонарної торговельної мережі на вокзалах і станціях – ресторани, кафе, кіоски, буфети, які раніше обслуговувалися працівниками цехів харчування  Донецької, Львівської, Південної і Придніпровської залізниць. 

Усі ці зміни проводяться згідно з наказом «Про підвищення ефективності використання парку вагонів-ресторанів та стаціонарної торговельної мережі залізниць України”. Нововведення продиктовані тим, що галузь стоїть на порозі реформ і вже сьогодні хоче ефективно використовувати рухомий склад, заощаджувати кожну копійку, І найголовніше – займатися своїми прямими функціями: пасажирськими перевезеннями, зменшуючи їхню  збитковість. А від орендарів залізничники очікують надання повного циклу послуг із харчуванням пасажирів у поїздах від закупівлі продуктів до приготування страв і якісного обслуговування.

— Заохотити бізнесменів до співпраці намагатимемося зменшенням фінансового навантаження на орендаря, — каже  заступник начальника Головного пасажирського управління Укрзалізниці Іван Капяк. — Для цього внесли зміни до Методичних рекомендацій щодо передачі в оренду вагонів-ресторанів та  вагонів-кафе. Зокрема, курсування орендованих вагонів у складі поїздів буде безоплатним. Орендар платитиме за проїзд поїзної бригади вагона-ресторану (кафе), самостійно обираючи тип вагона (СВ, купе, плацкарт тощо) та кількість  місць.

Витрати на утримання вагонів-ресторанів (кафе), а це ремонт, миття вагонів, забезпечення водою, паливом та інші послуги, які обумовлені договором оренди, будуть сплачуватися щомісячно згідно з виставленими залізницею рахунками. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua