"Божевільний ідеалізм «Людини з Ламанчі»"

Інна ОМЕЛЯНЧУК
21 листопада 2012

ПРЕМ’ЄРА. Рівненські лялькарі вперше ставлять мюзикл для дорослих — «Людина з Ламанчі» (за мотивами «Дон Кіхота» Сервантеса). З піснями, запальними іспанськими народними танцями в стилі фламенко, з безліччю спецефектів, та ще й у супроводі їхніх «рідних» ляльок. Здається, в цій складній для виконання виставі вони просто-таки перевершили самі себе: принаймні лялькова сцена точно стала для них тіснуватою.

Це вже друга робота головного режисера Брестського театру ляльок Дмитра Нуянзіна в Рівненському ляльковому театрі — так би мовити, творча співпраця між добрими сусідами. У свою чергу, в минулому театральному сезоні рівненські лялькарі успішно підкорили не лише білоруського, а й російського глядача аж в Астрахані.

А чому раптом дорослий репертуар і чому саме ця вистава?

— Бо її головний герой — лялькар! — не задумуючись, відповідає директор театру Володимир Данилюк. — Зі своїми мріями про досконалість світу і, якщо хочете, божевільним ідеалізмом він потрапляє до в’язниці, де йому вдається змінити навіть суспільне дно: у повії Дон Кіхот бачить Дульсинею, у в’язнях — людей із добрими намірами. Бо переконаний: найбільше безумство — сприймати життя таким, яким воно є, а не вдосконалювати його!

Зрештою, він щиро переконаний: змінити світ на краще може кожен — варто лише захотіти цього й змінити своє ставлення до речей, які тебе оточують.

Дорослому глядачеві ця думка передається в різний спосіб, навіть через сцени насильства. Але все заради одного: якщо дорослі будуть переконані в тому, що життя прекрасне, вони неодмінно закладуть це відчуття у власних дітях.

А може, якраз отого божевільного ідеалізму, носієм якого є Дон Кіхот, звичайного життєвого донкіхотства нам найбільше й не вистачає сьогодні?

Принаймні, я полишала залу саме з цією думкою… 

Дон Кіхот — він і через століття Дон Кіхот… Фото надане автором



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua