"Черкаські винахідники удосконалили дизельний двигун"

Роман КИРЕЙ
2 листопада 2016

Кафедра автомобілів та технологій їх експлуатації Черкаського державного технологічного університету проводить широку науково-дослідну роботу, спрямовану на розвиток сучасного автомобілебудування. Результати наукових досліджень, як розповів завідувач кафедри доктор технічних наук, професор Олександра Пилипенко, впроваджують у навчальний процес. Щорічно викладачі публікують не менше 30 наукових праць з питань автомобільного транспорту. Приміром, нині викладачі та аспіранти разом зі студентами працюють над визначенням тягово-швидкісних характеристик бензинових двигунів внутрішнього згоряння з озонуванням палива, розробляють безступеневу механічну трансмісію автомобіля та поліпшують тягово-експлуатаційні характеристики дизельного двигуна шляхом використання біопалива. Остання розробка, як пояснили науковці, — державне замовлення. Адже Черкащина та інші регіони у межах розв’язання стратегічної проблеми енергозабезпечення України давно потребують ширшого застосування альтернативних джерел енергії.

— Ми завершуємо роботу над переобладнанням дизельних двигунів для роботи на стиснутому природному газі. Для України надзвичайно актуальною є не лише необхідність забезпечення альтернативними видами енергії, а й проблема збереження довкілля — зменшення викидів шкідливих речовин в атмосферу, — зазначає доцент кафедри автомобілів та технологій їх експлуатації ЧДТУ Ігор Шльончак. — На розв’язання обох цих проблем і спрямовано наш проект, що передбачає переобладнання дизельних двигунів для роботи на біометані. Цей продукт переробки сільськогосподарських, виробничих і побутових відходів є одним із найперспективніших альтернативних джерел енергії для України. Уже провели дослідження адаптації до його використання на двигунах автобусів «Богдан» і плануємо остаточно завершити розробку до кінця року.

Це не перший винахід кафедри у сфері пошуку альтернативних джерел енергії. Науковці ЧДТУ провели адаптацію дизельних двигунів для використання біопалива — продукту переробки ріпакової олії, яку також виробляють хіміки ЧДТУ.

— Біопаливо — це форма збереженої сонячної енергії, що захоплюють через процес фотосинтезу під час росту рослин. Його переваги — у безпечності для довкілля, у подоланні проблеми зростання вартості традиційного пального, і загалом — проблеми залежності України від нафти як джерела енергії, — констатує Ігор Шльончак. — Застосування біопалива у дизелях у процесі випробування поліпшило паливну економічність двигуна автобуса «Богдан» до 4% і знизило викиди шкідливих канцерогенних речовин у складі відпрацьованих газів у середньому на 7%. Результати нашої роботи вже почали впроваджувати у ПАТ «Метровагонмаш» Шполянський завод запасних частин та ПАТ «Черкаський автобус». 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua