"До боротьби з вибоїнами долучаються громади"

Інна ОМЕЛЯНЧУК
22 червня 2016

Якщо раніше утримання доріг державного значення було сферою компетенції виключно Укравтодору, то з початку 2016-го фінансова децентралізація дала змогу місцевим бюджетам брати участь у співфінансуванні ремонту магістралей загального користування. На Рівненщині цим, звісно, скористалися. Органи місцевого самоврядування вже запланували на це понад 18 мільйонів гривень.

— Цей внесок громад у загальну справу — не межа, — каже голова Рівненської облдержадміністрації Олексій Муляренко. — Бо якщо Володимирецький, Дубровицький, Корецький, Костопільський та Рівненський райони відповідні суми на найпроблемніші автошляхи в своїх бюджетах  передбачили, то іншим настійно рекомендуємо це зробити. Зрозумійте, ми не маємо морального права йти з простягнутою рукою до державної скарбниці, якщо самі не беремо в цьому участі й це нам не болить. А воно таки болить! До того ж у результаті фінансової децентралізації, хоч би там що говорили, надходження до місцевих бюджетів зростають, зокрема від акцизу на пально-мастильні матеріали АЗС, розташованих на державних магістральних трасах.

До слова, на утримання доріг загального користування Рівненщина вперше за останні роки отримала 128 мільйонів гривень із держбюджету, тож робота вже кипить.

— Загалом просимо передбачити в держбюджеті 158 мільйонів на поточний ремонт доріг державного значення та близько 200 мільйонів — на місцеві дороги, — каже голова постійної комісії обласної ради з питань будівництва та розвитку інфраструктури Микола Кучерук. — Ми вже погодили перелік автодоріг, які плануємо відремонтувати впродовж 2016—2017 років, і надіслали його в Службу автомобільних доріг України та Кабінет Міністрів, аби його включили до загальнодержавної бюджетної програми «Розвиток мережі та утримання доріг загального користування». Водночас контролюватимемо якість робіт і використання бюджетних коштів безпосередньо на об’єктах.

Нині тривають роботи на автодорозі Доманове — Ковель — Чернівці — Тереблече. Тут заасфальтують 16 кілометрів від Дубенського району до Тернопільської області. Саме цим маршрутом туристи їдуть на відпочинок до Карпат, тож на сезон за добу цю ділянку долають майже 23 тисячі автомобілів. Ще приблизно 7 кілометрів відремонтують на ділянках Рівне — Тайкури — Оженин та Городище — Рівне — Старокостянтинів. За кошти, надані з держбюджету, також реконструюють два мости: у селах Городок Рівненського та Прикладники Зарічненського районів. Останній, до речі, розташований на самісінькому кордоні з Білоруссю, поряд із прикордонною заставою.

Утім, можливостей було б значно більше, якби Рівненщину включили до переліку областей, де 50% перевиконаних митних надходжень залишається на утримання й ремонт доріг державного значення. До 1 січня 2017-го такий експеримент триває в чотирьох прикордонних областях: Одеській, Волинській, Львівській та Чернівецькій. А про Рівненщину, яка має приблизно 200 кілометрів кордону з Білоруссю, чомусь забули. Тож перші керівники області за підтримки народних депутатів пропонують долучити область до вказаного переліку, адже Рівненська митниця суттєво перевиконує планові надходження. Навіть відповідний законопроект підготували, проте далі справа поки що не пішла. А шкода — зробили б значно більше. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua