"Довголіття Ромео"

11 червня 2011

ДАТА

Днями в Національній опері вітатимуть із 60-річчям народного артиста України Миколу Прядченка 

Зінаїда ПАХОЛОК
для «Урядового кур’єра» 

Сучасне хореографічне мистецтво не можна уявити без творчості Миколи Прядченка. Його учні вже відомі виконавці, але й  досі дослухаються до думки свого вчителя. Не приховують, що Микола Данилович їх постійно надихає на нові звершення, і водночас зізнаються — з ним не можна працювати впівсили.

На сцену Національної опери України артист виходив у ролі Ромео до 46 років — рідкісний приклад творчого довголіття в балеті, а в Леліо у «Фантастичній симфонії» Г. Берліоза головний балетмейстер театру Анатолій Шекера бачив саме його. В уславленому театрі Прядченко створив образи Зігфріда у «Лебединому озері», Дезіре у «Сплячій красуні», Принца у «Лускунчику», Альберта у «Жизелі», Базиля у «Дон Кихоті», Солора у «Баядерці», Лукаша і Перелесника у «Лісовій пісні», Париса у «Лілеї», Красса у «Спартаку», Ферхада у «Легенді про кохання», Королевича у «Білосніжці і семи гномах», Графа Вишні у «Чиполліно», поєднуючи академічну техніку класичного танцю з внутрішнім наповненням образу, вмінням передати романтичну піднесеність героя.

Миколі  Прядченку захоплено аплодували глядачі  багатьох країн світу.

Професійні та людські якості артиста відзначають колеги — Київський академічний театр опери та балету імені Т.Г. Шевченка — єдине місце його роботи. Тепло відгукується про Миколу Даниловича концертмейстер Дінара Сабітова, яка із задоволенням приходить до репетиційного класу під час його занять, оскільки знає, що він уміє створити атмосферу доброзичливості, розкрити творчий потенціал будь-якого артиста.

Після двадцятисемилітньої танцювальної кар’єри він працює балетмейстером-репетитором Національної опери України. Перехід на педагогічну ниву відбувся успішно, оскільки не бракувало знань, щоб пояснити не тільки технічний малюнок ролі, а й створити психологічно достовірний образ, навчити всього, чим майстерно володіє сам. Микола Данилович 1990 року закінчив балетмейстерське відділення педагогічного факультету Московського державного інституту театрального мистецтва ім. А.В. Луначарського.

Серед його учнів — народна артистка України Ганна Дорош, народний артист України Максим Мотков. З великою повагою говорить про свого вчителя Денис Недак: завдяки йому він підготував за шість років дванадцять партій. Наймолодший соліст балету Ян Ваня приїхав із Праги, щоб брати уроки в майстра. За п’ять років він вивчив п’ятнадцять партій, а принагідно і мову. Балерина Ольга Киф’як вишила хрестиком і подарувала Миколі Даниловичу дві картини, а солісти балету «Віденський вальс» нагородили його грамотою за витримку: педагог проводив репетицію з трьома групами солістів три дні поспіль, незважаючи на втому, для кожного знаходив добре слово.

Багато вихованців Миколи Даниловича працюють за кордоном, але приїжджаючи до Києва, беруть у нього приватні уроки. А 23 червня учні Миколи Прядченка танцюватимуть на сцені Національної опери України імені Т. Г. Шевченка в балеті А. Адана «Корсар».



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua