"Галузь чекають радикальні зміни"

Володимир НИКОНЕНКО
18 липня 2012

РЕФОРМУВАННЯ. На черговому засіданні робочої групи з питань організаційно-технічної підготовки Стратегії розвитку морських портів України презентовано проект нового документа, квінтесенцією якого стали головні напрями розвитку усієї портової інфраструктури України. Робоча група була створена відповідним наказом віце-прем’єр-міністра — міністра інфраструктури Бориса Колеснікова. Перед нею поставили  завдання —опрацювати усі матеріали та на їх основі розробити і представити на розгляд Мінінфраструктури проект Стратегії розвитку морських портів України. До групи увійшли як фахівці міністерства різного галузевого спрямування — морського та річкового, автомобільного, залізничного транспорту, дорожники тощо, так і морських портів та інших підприємств галузі. До  роботи залучили також  представників приватних структур, які працюють у портовому секторі України — через спеціально створені з цією метою у портах громадські консультативні структури — Ради портів.

Як зазначив перший заступник керівника Мінінфраструктури Костянтин Єфименко, розробка та прийняття Стратегії має стати новим етапом у розвитку вітчизняної портової галузі. Цей документ якісно відрізнятиметься від своїх попередніх аналогів не лише загальними принципами та постулатами, за якими мають розвиватися порти, а й виробленням конкретного комплексу заходів та реальних механізмів їх реалізації, враховуючи можливості та потенціал кожного порту окремо. А основна його мета — забезпечення стабільної та ефективної роботи усього портового сектору України.

Проект Стратегії містить докладний аналіз світових тенденцій, а також прогнози ситуації на ринку вантажоперевезень морським транспортом та логістики вантажопотоків на майбутнє. Проаналізовано та спрогнозовано розвиток ситуації в Україні, й у Чорноморському регіоні зокрема, окреслено основні переваги та недоліки у боротьбі за вантажопотік як українських портів, так і їх безпосередніх конкурентів. Враховано потенціал та ресурси кожного порту, а також усі можливі варіанти їх розвитку з відповідними розрахунками та прогнозами. На основі цього запропоновано найоптимальніші шляхи розвитку для кожного підприємства, визначено реальний комплекс заходів та ресурсів, необхідних для досягнення  запланованих результатів тощо. А визначальним є те, що  документом охоплено не лише питання розвитку власне портової (термінальної) інфраструктури, а й суміжної (під’їзні залізничні шляхи, дороги тощо).

Після обговорення та схвалення Робоча група прийняла рішення  направити проект Стратегії до Мінінфраструктури. А після детального опрацювання фахівцями відомства усіх його положень Мінінфраструктури відішле документ до інших  органів виконавчої влади для погодження. Вінцем же цієї роботи повинно стати схвалення Стратегії розвитку морських портів України Кабінетом Міністрів. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua