"Харківські тролейбусники - проти реорганізації свого підприємства"

Світлана ГАЛАУР
4 серпня 2011

ПРОТЕСТ

Чому минулого вівторка у Харкові не вийшли на міські маршрути 76 тролейбусів 

Водії і кондуктори, які зібралися вранці біля будівлі третього тролейбусного депо, а потім перемістилися на майдан Свободи, пояснили, що вони протестують проти наміченої місцевою владою реорганізації підприємства. Замість «Міськелектротрансу», у якому наразі працюють протестувальники, за рішенням сесії Харківської міської ради планується  створення кількох підприємств: «Салтівське трамвайне депо», «Жовтневе трамвайне депо», «2-ге тролейбусне депо», «3-тє тролейбусне депо» і «Міськелектротранс-сервіс». Люди бояться, що в ході такої реорганізації далеко не всі, особливо жінки, отримають роботу на  новоутворених підприємствах. Крім того, вони думають, що з переходом на нове місце роботи залишаться без відпусток, лікарняних та інших виплат, зокрема боргів по зарплаті. Саме через це, кажуть учасники акції, вони й вимагають припинити реорганізацію «Міськелектротрансу» шляхом його дроблення і погасити в триденний термін працівникам підприємства заборгованість не лише  по зарплаті, а й до Пенсійного фонду. Протестувальники стверджують, що їм ще не видали зарплату за червень, а в Пенсійний фонд внески не платяться вже два роки.

Слова учасників акції підтвердив голова Харківської обласної організації Конфедерації вільних профспілок України Володимир Демиденко. Він заявив, що заборгованість КП «Міськелектротранс» до Пенсійного фонду становить більше 50 млн грн. Через це працівникам підприємства, які виходять на пенсію, не нараховуються виплати пенсій у повному обсязі. Володимир Демиденко підкреслив, що доходи «Міськелектротрансу» в першому кварталі нинішнього року склали 40 млн грн, однак керівництво підприємства не забезпечило виплату зарплати працівникам і вони змушені вимагати зароблене.

Самі ж протестувальники наголошують, що наразі це лише попередження міській владі. Якщо ж до їхніх вимог не дослухаються, вже наступного понеділка почнуть безстрокову акцію протесту. Однак їхні погрози, схоже, не лякають міських чиновників, котрі в один голос стверджують, що реорганізація транспортного підприємства проводиться для його ж блага. Зокрема, щоб дати можливість новим експлуатаційним підприємствам самостійно вести фінансово-господарську діяльність і розпоряджатися коштами, які вони заробляють.

— Ми були вимушені реформувати КП «Міськелектротранс» ще й для того, щоб виключити схеми крадіжки виручки, — сказав директор Департаменту транспорту і зв’язку Харківської міськради Сергій Дульфан.

На підкріплення своїх слів він продемонстрував працівникам ЗМІ осінню відеозйомку, на якій видно, як водій трамвая на кінцевій зупинці «Південний вокзал» передає виручку невідомій особі. За словами керівника департаменту, на підприємстві створена   ціла вертикаль, що складається з водіїв, контролерів, кондукторів, касирів, які приховували виручку. «Наприклад, утворилася привілейована група водіїв, які працюють лише в години пік, є інші водії — які працюють, як годиться. Поміняти їх місцями в існуючій системі управління маршрутами неможливо, що і створює умови для «вимивання» виручки підприємства. У день з одного вагона виводилося 200-600 гривень виручки. Якщо порахувати, скільки на підприємстві вагонів, то можна зрозуміти, які суми були вилучені. Коли ми зіткнулися з такими фактами, то прийняли рішення про реорганізацію «Міськелектротрансу», — зазначив С. Дульфан.

Він повідомив, що внаслідок реорганізації підприємства в трамваях і тролейбусах встановлюватимуть електронні кондуктори, які виключать будь-які фінансові зловживання. Незважаючи на акцію протесту працівників, реорганізація  транспортного підприємства, відбудеться.

А ще Сергій Дульфан запевнив, що  жодних звільнень не передбачається. Зарплати, пільги і кількість  працівників на створених замість «Міськелектротрансу» комунальних підприємствах не зміняться до закінчення терміну дії колективного трудового договору. Лише після цього у разі потреби колектив разом з керівництвом і профспілкою зможе внести зміни до нього. Директор департаменту транспорту і зв’язку також пообіцяв, що після звільнень працівників «Міськелектротрансу» у зв’язку з переходом на нове місце роботи їм  погасять всі борги по зарплаті і за їхнім бажанням виплатять компенсацію за невикористану відпустку або ж перенесуть відпускний період вже на нове підприємство.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua