"Хто стане гендиректором аеропорту «Бориспіль»?"

18 листопада 2015

Державне підприємство «Міжнародний аеропорт «Бориспіль» шукає нового керівника. Протягом двадцяти двох років в аеропорту змінилося десять генеральних директорів. Нині ця посада вакантна. 

Аеропорт «Бориспіль» – ласий шмат державного пирога. Щороку тут обслуговують понад вісім мільйонів пасажирів, а 43 міжнародні і 9 українських авіакомпаній здійснюють регулярні рейси у 95 напрямках (83 міжнародні і 12 – у межах України). Тому і не дивно, що за право керувати головними повітряними воротами країни точиться запекла боротьба.

Як повідомляє ТСН, учора, 17 листопада, конкурсна комісія з добору кандидатів на посаду гендиректора аеропорту «Бориспіль», завершила перший етап роботи. За крісло керівника аеропорту змагатимуться 11 кандидатів із 17, допущених до участі у конкурсі. Але, на думку експертів,  фаворитом серед претендентів на цю посаду – Юрій Солончук, який очолював аеропорт «Бориспіль» у 2006 році.

На думку Юрія Солончука 100% акцій має розпоряджатися держава. Фото надане авторомВ інтер’ю журналу «Бізнес» Юрій Солончук розповів, що український авіаринок потребує негайних реформ та інвестицій. На його думку, в світі чимало успішних аеропортів, зокрема в Лондоні, Мюнхені, Відні, Нью-Йорку … та інших країнах світу. Вони мають найвищі стандарти в обслуговуванні пасажирів, стабільні і прибуткові. Навіть московський авіавузол нині розвивається динамічніше, ніж головний український аеропорт.

«Ми дуже відстаємо. Якби ми розвивалися системно, планово, то були б потужним аеропортом. Незалежно від втрат пасажиропотоку, незважаючи на складну економічну ситуацію в країні», – вважає Юрій Солончук.

У кандидата на посаду гендиректора державницька позиція. Він обстоює державні інтереси і виступає проти приватизації аеропорту «Бориспіль». Досвідчений менеджер вважає, що аеропорт нині не потрібно приватизовувати. Це стратегічний державний об’єкт, і його слід корпоратизувати.

«Це має бути міжнародно прийнятна модель, акціонерне товариство. Чи це буде 100% державна компанія, чи держава вирішить, яку частину акцій продати, – це позиція держави як власника. Але аеропорт «Бориспіль» може успішно розвиватися і як державне підприємство», – вважає фахівець.

Змінити модель управління вимагає час. Адже з досвіду міжнародної економіки акціонерне товариство має більше перспектив, на нього покладається більша відповідальність, а отже, з’являється шанс стати прибутковішим. А хто ж тоді буде акціонерами: приватний капітал чи держава?

На думку Юрія Солончука, 100% акцій має розпоряджатися держава.

Якщо нині держава володіє всім майном, держава-акціонер має володіти і акціями. Але розпоряджатися майном тепер буде акціонерне товариство, тобто наглядова рада. У такому разі не гендиректор чи голова правління прийматиме рішення, а рада, орган, який контролює всі процеси, що привабливіше для інвесторів і кредиторів.

Нагадаємо, що 11 вересня 2015 року міністр інфраструктури Андрій Пивоварський підписав наказ про оголошення конкурсного відбору на заміщення вакантної посади генерального директора державного підприємства «Міжнародний аеропорт «Бориспіль». Конкурс тривав 21 день. 

Віктор ЛУГОВИЙ
для «Урядового кур’єра»



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua