"Імпорт електропоїздів піде у минуле"

Вадим ПРОЦИШИН
30 листопада 2012

ПЕРСПЕКТИВА

У 2013 році світові концерни розпочнуть в Україні будівництво  та реконструкцію підприємств залізничної галузі

«На світовому форумі транспортників я чітко сказав світовим виробникам електропоїздів: імпорт скінчився. Хто з вас серйозно налаштований прийти в Україну, має модернізувати чи збудувати підприємства, і ми із задоволенням купуватимемо вашу продукцію», — повідомив під час брифінгу в Будинку уряду віце-прем’єр-міністр — міністр інфраструктури Борис Колесніков.   

Сучасним потягам потрібні модернізовані колії. Фото з сайту minsk.rw.by

За його словами, провідні світові компанії, зокрема, можливо, «Сіменс» (Німеччина), «Песа» (Польща), «Хюндай» (Південна Корея) вже в 2013 році розпочнуть модернізацію або будівництво виробничих потужностей в нашій країні. При цьому Борис Колесніков зауважив, що вся продукція (окрім електроніки), необхідна для випуску поїздів, вироблятиметься в Україні. Так само підвищуватимуть кваліфікацію й українські фахівці, адже планується, що саме вони працюватимуть на виробництві поїздів.

«У 2014 році ми отримаємо першу продукцію — як електровози, так і поїзди. Я впевнений, що це буде предмет національної гордості робітників та інженерів заводів», — зазначив віце-прем’єр-міністр.

Говорячи про подальше реформування залізниці загалом, Борис Колесніков зазначив, що  для модернізації залізничного полотна та проведення електрифікації напрямків, які існують, Укрзалізниця випускатиме євробонди. «Укрзалізниця, як і будь-який концерн, випускатиме євробонди. Але вони повинні мати більш цільовий і системний характер. Тобто для модернізації полотна, будівництва й електрифікації колії. Це головні напрямки, для яких можуть бути залучені євробонди», — підкреслив урядовець.

Водночас він повідомив, що, можливо, у найближчі 10 днів уряд прийме постанову про реорганізацію Укрзалізниці в акціонерне товариство. За словами віце-прем’єра, проект документа погоджено з усіма міністерствами. «Залізниця модернізується, створюється акціонерне товариство, де 100% капіталу належатиме державі. У найближчий перспективі за державою залишатимуться тепловози, електровози, депо та залізничні шляхи. Що стосується пасажирських перевезень, то вони теж залишатимуться у компетенції держави на довгостроковий період — не менше 10 років», — сказав Борис Колесніков. При цьому він додав: не менше 50% вантажних перевезень уже здійснюють приватні компанії. Вони купують й будують вантажні вагони і платять залізниці за право використання полотна та тяги.

Також віце-прем’єр-міністр повідомив про розв’язання проблеми, що безпосередньо стосувалася пасажирів залізничного транспорту. «Питання пікантне, але з 1 грудня не буде жодного платного туалету на жодному вокзалі України», — заявив Борис Колесніков, додавши, що всі працівники, які там працюють, будуть зараховані до штату вокзалів.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua