"Корупція вбиває Укрзалізницю"

25 липня 2015

Під час проведення реформи залізничної галузі держава не має права на помилку. Такими словами віце-прем’єр-міністр Валерій Вощевський задав тону засіданню ради Укрзалізниці. Перед тим як обговорити злободенні питання, представники Кабінету Міністрів, Верховної Ради, галузевих підприємств, профспілок і громадських організацій заслухали основні пункти плану щодо реорганізації компанії-монополіста у галузі залізничних перевезень та перелік заходів зі стабілізації експлуатаційних та фінансових показників її роботи.

Валерій Вощевський попросив керівництво Укрзалізниці завершити роботу над планом і працювати так, щоб не виникало можливостей обкрадати підприємство. «Корупція призвела до того, що ми маємо проблеми як у суспільстві, так і в економіці. Корупція нас убиває, зокрема і Укрзалізницю», — передає слова віце-прем’єра його прес-служба.

Нова команда змінить підходи у роботі залізничної галузі. Фото Світлани СКРЯБІНОЇ

Він також прокоментував підходи до реформування залізничної галузі. Інфраструктура (з колійним господарством, станціями, системами зв’язку та управління включно) має бути у державній власності. «Там, куди може прийти приватний капітал, це треба робити. Я — за швидкі реформи, але проти поспішних кроків», — додав віце-прем’єр.

Про те, що відновлення ефективності роботи Укрзалізниці стане поштовхом до перезапуску вітчизняної економіки, заявив у своєму виступі міністр інфраструктури Андрій Пивоварський. На його думку, вивести підприємство на новий етап розвитку допоможе використання такого внутрішнього ресурсу, як кадри. «Вони підтримують курс міністерства і працюють на реформу», — пояснив міністр.

Як приклад ротації кадрів він навів призначення під час одного з останніх засідань Кабміну Івана Федорка на місце керівника Придніпровської залізниці. Раніше він обіймав посаду заступника генерального директора Укрзалізниці. І це не останнє кадрове рішення. До 25 липня, згідно з дорученням міністра, профільний департамент і керівництво Укрзалізниці сформують нову команду, яка спроможна буде реалізовувати стратегію реформування підприємства зокрема та залізничної галузі в цілому.

Як пояснив Андрій Пивоварський, Мінінфраструктури за останні кілька тижнів зняло сезонну напругу на залізниці в одеському напрямку, налагодило постачання вугілля зі сходу країни на металургійні підприємства, збільшило запаси палива для залізниць до 22 діб.

На його думку, на підвищення ефективності роботи підприємства працюватимуть налагоджені й прозорі процеси управління фінансами і податками. До слова, на Укрзалізниці планують запровадити контроль грошових потоків — для цього створять казначейство. А ще потрібно усунути дискримінаційну складову в тарифній політиці на використання приватних та інвентарних вагонів, внести зміни до тарифікації порожнього пробігу рухомого складу та до системи знижок для перевізників.

«За останні чотири місяці я зустрівся з виробниками локомотивів і потенційними інвесторами майже з усіх континентів. Три міжнародні групи чекають на ухвалення Закону «Про залізничний транспорт», аби вже вкладати кошти в галузь, — передає слова міністра його прес-служба. — Два виробники локомотивів готові зайти в Україну і створювати спільні підприємства на базі українських заводів. Наша мета — саме локалізація виробництва в Україні. Перевагу отримає український виробник, який виплачуватиме персоналу зарплату, а державі — податки. Все це разом сприятиме перезапуску української економіки».

Лора ВОВК
для «Урядового кур’єра»



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua