"Країні потрібен професійний PR"

6 листопада 2015

Під таким гаслом у Києві пройшла конференція на тему «Кращі міжнародні практики державних комунікацій», організована за сприяння Міністерства інформаційної політики та Секретаріату Кабінету Міністрів для працівників прес-служб центральних і місцевих органів влади.

Для нинішньої української влади, змушеної проводити радикальні економічні реформи в умовах відкритої воєнної агресії сусідньої держави, яка анексувала частину території України, налагодження дієвого діалогу з суспільством і зовнішнім світом надзвичайно важливо. І тут робота прес-служб державних органів влади опиняється на передньому краї інформаційного фронту. З яких підрозділів складається ефективна прес-служба, якими мають бути її дії за кризових обставин, як прес-секретарям налагодити довірливий діалог зі своїм керівником і приятельсько-ділові стосунки з журналістами? Про це під час конференції піарникам українського уряду розповіли колеги з Великої Британії, Естонії, Латвії та Литви.

У сфері інформаційних стратегій з українським урядом тісно співпрацює громадська організація The Communication Reform Group. Директор британської PR-агенції, яка консультує цю групу, Сью Вольстенхольм зауважила, що в особистому спілкуванні ми нерідко мимохіть ображаємо когось із близьких через невдало сформульовану думку, але особисті непорозуміння згодом можна виправити. Проте уряд не може дозволити собі подібних непорозумінь, і повинен від самого початку чітко прораховувати свою комунікаційну стратегію. «Де є PR, там будуть зміни, а там, де є професійний PR, будуть зміни на краще», — переконана Сью Вольстенхольм, яка наголосила, що від прес-служб державних органів влади великою мірою залежить, наскільки успішною буде країна і наскільки щасливі люди у ній житимуть.  Оперативні питання, робочі зустрічі, кінцеві терміни, підтвердження, узгодження, прес-релізи, брифінги, офіційні заяви — це та атмосфера, у якій цілодобово функціонує дієва державна прес-служба, вважає заступник начальника департаменту новин Міністерства транспорту Великої Британії Пітер Вілсон. На його думку, медіа-команда державної установи повинна мати повну довіру свого керівництва і не боятися «говорити правду своєму босу». Він також порадив своїм українським колегам не спілкуватися з журналістами лише за допомогою електронної пошти. «Міцні, довірливі, професійні відносини з журналістським корпусом надзвичайно важливі, тому за будь-якої нагоди намагайтеся зустрічатися з журналістами особисто», — наголосив Пітер Вілсон.

У разі кризових ситуацій, які можуть виникати, наприклад, у вихідні чи святкові дні і які потребують негайної інформаційної реакції, черговий працівник прес-служби повинен роздобути особистий телефон чиновника рівня заступника міністра. «Скажіть йому: «Пане, мені однаково, чи ви граєте в гольф чи виїхали на вікенд за місто, але я маю знати, як можу вас знайти у разі надзвичайних обставин», — поділився своїм досвідом Пітер Вілсон і додав, що зазвичай ця фраза спрацьовує. 

Оксана КРАМАРЧУК
для «Урядового кур’єра»



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua