"Лоцмани роботу знають"

Олена ІВАШКО
23 лютого 2012

НАСЛІДКИ ЗИМИ. Сувора  зима не позначилася  на роботі лоцманських служб.  

Нинішня зима для лоцманів була екстремальною. На всьому українському узбережжі Чорного моря і зараз спостерігається складна важка льодова обстановка, яка в умовах сильних вітрів супроводжується переміщеннями льодових полів і торосами. Як зазначає заступник директора ДП «Дельта-лоцман» з питань забезпечення регулювання руху суден та лоцманського забезпечення Юрій Харьков, порти Миколаївського регіону працюють нормально, але льодова обстановка позначилася на інтенсивності роботи, тому що зараз судна ходять тільки в складі караванів з супроводом потужних морських буксирів льодового класу. І якщо, наприклад, звичайна проводка судів від порту «Південний» до Миколаєва займала близько п’яти-шести годин, то зараз така проводка займає в два рази більше часу – від восьми до десяти годин. Нещодавно, розповідає Ю.Харьков, малопотужне судно пробивалося з Херсона до виходу в море майже тиждень.

Є численні факти, коли суднові пристрої не витримують низької температури і виходять з ладу. Наприклад, в Одеському порту довелося рятувати вантажне судно, яке повністю позбулося енергозабезпечення – вийшли з ладу і головні двигуни, і дизель-генератори. Екіпаж на рейді при сильному вітрі і 20-ти градусному морозі залишився без тепла. Зараз значно ускладнилася робота і служби регулювання руху суден. Посилено контроль за становищем судів, які дуже часто не можуть самостійно протидіяти тиску льоду при його переміщеннях і потребують допомоги.

Сьогодні товщина льоду на Бузько-Дніпровсько-лиманському каналі сягає майже півметра. Крім того, в залежності від напрямку і сили вітру, положення льодового поля в морі постійно змінюється. Це дуже небезпечна ситуація, особливо для суден, що стоять на рейді. Як зазначає Юрій Харьков, найбільшою загрозою для маломірних суден є небезпека перекидання у зв’язку із значним збільшенням маси надводної частини внаслідок намерзання льоду. Особливо це стосується лоцманських катерів – при сильному морозі, вітрі і морському хвилюванні вони моментально обмерзають.

Втім, незважаючи на те, що доставка лоцманів на судна під час льодових кампаній обходиться значно дорожче, ДП «Дельта-лоцман», яке відповідає за безпеку судноплавства в Азово-Чорноморському басейні, не підвищує плату за лоцманські послуги та послуги служби регулювання руху суден. Спеціалісти запевняють, що прогнозоване синоптиками потепління поліпшить складну ситуацію, пов’язану із проводкою суден. Але на Бузько-Дніпровсько-лиманському каналі льодова ситуація, очевидно, триватиме до середини березня. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua