"Луганську обрізали крила"

Олена ОСОБОВА
21 листопада 2012

БІЗНЕС

Основну частину літаків місцевих авіаліній цього року порізали на металобрухт

Причину того, що колись аеропорт, який входив до десятки найкращих, зараз ледве зводить кінці з кінцями, генеральний директор установи Василь Татаринов убачає в  невдалих рішеннях попереднього державного керівництва.

«Зараз як такої «приписної» авіації в нас уже не залишилося. «Луганські авіалінії» зробили банкрутом, чотири з тих п’яти літаків, що ми мали, порізали та здали на металобрухт. Маємо за це «дякувати» людям, які далекі від авіації, вони думали, що літак — це те саме, що мерседес. Але літак потребує уваги, незважаючи на те стара чи нова це машина»,— жалівся на брифінгу для преси директор аеропорту.

Та все ж таки Луганський аеропорт — це не лише власні літаки. Нова злітна смуга обійшлась в понад 30 млн грн. Вона відповідає всім міжнародним стандартам і дає змогу приймати літаки всіх класів — до «Боїнгів» та «Аербасів» включно. Аеропорт «Луганськ» співпрацює з російською авіакомпанією «Ютейр», її «донькою» «Ютейр-Україна» та українською «Мотор Січ».

Валовий обіг за дев’ять місяців поточного року міжнародного аеропорту «Луганськ» становить понад 1 млн 60 тис. грн. Нині з Луганська щодня вилітає щонайменше три літаки. Два — до Києва й один — до Москви. Другий київський рейс поновили після реконструкції злітної смуги. Однак навіть за незначної кількості рейсів їхня наповненість ледве сягає 75%.

«Нині авіація — це забавка для багатіїв. Навіть я, генеральний директор аеропорту, не завжди можу собі дозволити такий переліт»,— каже Василь Татаринов.

Улітку аеропорт оживає — виліт чартерних рейсів із Луганська до Єгипту чи Туреччини раз на тиждень став уже звичною практикою. Але техніки для обслуговування літальних апаратів, особливо взимку, катастрофічно не вистачає. Тож у холодну пору року аеропорт пустішає. Для того щоб привести тут усе до ладу, потрібно понад сто мільйонів гривень. Але така сума непосильна для бюджету області.

Нині луганчани ведуть активні переговори з міжнародними авіакомпаніями, щоб збільшити рентабельність підприємства. У свої кращі часи луганський аеродром приймав до сотні літаків щодня. Тож тут мріють відновити такі показники. І вже зараз домовляються про польоти до Салонік. Бо є достатня кількість бажаючих летіти в Грецію. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua