ПОДІЯ. Днями в Одесі завершився ювілейний книжковий ярмарок «Зелена хвиля» просто неба. За 15 років він став однією з найпопулярніших експозицій Чорноморської Пальміри — сюди щороку приїжджають кілька десятків тисяч відвідувачів не лише з України, а й з-за кордону. Цьогоріч тут представили продукцію понад сто поліграфічних компаній, переважно українських. Частка іноземних, зокрема російських видавництв — майже 16%, але в їхніх ятках пропонувалися книги, яких в українських крамницях не знайти. До того ж, вартість цих та інших книг на ярмарку була на 15% нижчою, ніж у звичайній торговельній мережі.
Цей нюанс особливо суттєвий у світлі спостереження, яким поділився із одеситами традиційний фронтмен ярмарку, письменник Михайло Жванецький. «Ті, хто цікаво живе і багато заробляє, мало читають. Ті, хто мало заробляють, багато читають», — зауважив він. Михайло Михайлович перерізав зелену стрічку на 14 із 15 ярмарків і чи не щоразу вголос сподівався, що Одеса ось-ось розродиться новими літературними талантами.
Вже у день відкриття ярмарку його павільйони обліпили місцеві бібліофіли. Щоб вирізнити з-поміж них майбутніх паустовських та катаєвих, ярмарок супроводжували численні літературні конкурси. Наймолодші таланти на конкурсі «Жодного дня без рядка» виборювали призи, надані в рамках традиційної акції «Бібліотека — у дарунок». Через цей благодійний захід поповнилися й фонди одеської мережі дитячих бібліотек.
А ювілейним сюрпризом для відвідувачів стала нова експозиція, присвячена літературним творам, екранізованим на Одеській кіностудії. «Операція «Екранізація» — а саме таку назву мав цей стенд — запропонувала унікальні експонати, пов’язані зі зйомками, та нові книги про історію колись надзвичайно продуктивної кіностудії.
Загалом, виставка знову стала не лише комерційним заходом, а й плацдармом культури, з якого книги повертаються в наше життя. «Без книг не порозумнішаємо», — сказав Жванецький і з надією додав: «А охочі все ж таки є»...