"Не вокзал, а замок"

Валерій МЕЛЬНИК
6 листопада 2012

ВІДКРИТТЯ

У реконструкцію й модернізацію Луцького вокзалу інвестовано 21 мільйон гривень
 

Волинянам та їхнім гостям, які користуються залізницею, мандрувати через Луцьк відтепер стало комфортніше. Адже внаслідок реконструкції були посилені фундаментні споруди вокзалу, переплановані його внутрішні приміщення, а також «виріс» третій поверх площею 750 «квадратів». На першому поверсі сяють натуральним каменем просторі вестибюль і зал для очікування, зали з касами на приміські поїзди й поїзди дальнього слідування. На другому розміщені адмінприміщення, а на третьому — затишні та зручні кімнати відпочинку. Усі приміщення умебльовані й забезпечені необхідною технікою.

Повної реконструкції зазнали мережі водопостачання, вентиляції, електропостачання і каналізації. Фасади будівлі утеплені сучасними матеріалами. Це зробило її теплішою взимку і дає змогу економити енергоресурси.

Реконструкція проведена за проектом одного з найкращих українських архітекторів — лауреата Шевченківської премії Андроша Бідзілі. У регіоні він добре знаний. У його творчому активі — комплексна забудова Київського майдану в Луцьку, десятки ажурних храмів і будівель різного призначення.

Нове приміщення, яке вигідно вирізняється на тлі «хрущоб» радянського періоду витонченими архітектурними рішеннями, нагадує стилізовані княжі хороми. Воно має гарну шатрову покрівлю з головним і з чотирма додатковими декоративними куполами, десятки органічно розміщених вікон та віконець, сотні метрів декоративних елементів. Купол і шпиль надають вокзалу вигляду замку.

Залізничний вокзал у Луцьку. Фото Валерія МЕЛЬНИКА

Мандрівникам ця споруда мимоволі нагадуватиме про часи, коли Лучеськ Великий у 1429 році був місцем проведення з’їзду європейських монархів, а потім — другою столицею Великого князівства Литовського.

Суттєвих змін зазнав не лише вокзал, а й увесь комплекс допоміжних приміщень. Зокрема, були капітально відремонтовані двоповерхова будівля електричного господарства, приміська каса, багажне відділення, зовнішній туалет. Залізничники також упорядкували привокзальну територію і сквери, замостили бруківкою перони й площу, озеленили територію, встановили огорожу, здійснили протипожежну обробку станційних споруд, що належать до вокзального комплексу. Приємно, що залізничники потурбувалися й про пологі пандуси, яких так потребують люди з обмеженими можливостями.

Нова будівля має чудовий вигляд на тлі нещодавно капітально відремонтованої привокзальної площі, що стала безпечнішою для водіїв і пішоходів. За визнанням керівника «Львівської залізниці» Богдана Піха, оновлений вокзал — кращий в очолюваній ним системі. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua