"Реформам потрібні оптимальна швидкість та "хірургічне втручання""

Іван ШЕВЧУК
19 лютого 2011

СТРАТЕГІЯ І ТАКТИКА

Серед магістральних шляхів розвитку країни Президент в Одесі означив і кілька конкретних завдань

За виступом Віктора Януковича на засіданні Регіонального комітету з економічних реформ важко було зрозуміти, що дія відбувається саме в Одесі. Левова частка промови була присвячена проблемам загальнонаціонального масштабу -подолання корупції, скорочення зайвих дозвільних установ та управлінських структур, перетворення України на справжню індустріальну державу, що готова давати на експорт не лише сировину, а й високотехнологічні вироби. "Я хочу, щоб ми рішуче йшли цим шляхом з оптимальною швидкістю. З іншого боку, якщо ми бачимо, що необхідне "хірургічне втручання", ми повинні це робити", - резюмував Віктор Янукович.

Туристичний Клондайк

Стосовно ж питань, пов'язаних безпосередньо із Одещиною, Президент дав доручення вже до кінця лютого розв'язати всі проблеми, пов'язані з будівництвом автотраси "Одеса -Рені". Ця міжнародна автомагістраль має стати вирішальним об'єктом для відродження українського Придунав'я, в якому Президент вбачає майбутній туристичний Клондайк Одещини. "В самій Одесі вже стало тіснувато", - зауважив Віктор Янукович. Щільність населення тут - конкретизував пізніше Одеський міський голова Олексій Костусєв - вдвічі перевищує київську і сягає 6000 осіб на кв. км.

Президент пообіцяв Одесі кілька цікавих пілотних проектів, чий зміст наразі не був озвученим. Відтак більшість мас-медіа зосередилася так би мовити, на позасюжетних елементах президентського візиту.

Маленький прочухан для керівника області

"Я ж сказав пропустити людей, ти що тут нічим не керуєш чи що?", - на думку очевидців, це різке звернення Президент, невдоволений тим, що при відкритті центру профтехнічної освіти публіку залишили за воротами, адресував голові Одеської облдержадміністрації Едуарду Матвійчуку. Втім, значення цього дрібного інциденту переоцінювати явно не варто - не схоже на те, щоб могло йтися про якісь серйозні стягнення і тим більше - оргвисновки. Президент, зокрема, з розумінням поставився навіть до тих недоліків у роботі місцевої влади, котрі керівник області сам чесно озвучив. Передусім, не вдалося підняти рівень зарплати в області хоча б до середнього по Україні. На тлі першого місця, що його посідає регіон в аграрному секторі країни, дещо дивним виглядає те, що сам себе він забезпечує молоком лише на 90%, а м'ясом - взагалі тільки на 65%. Едуард Матвійчук каже, що вже найближчим часом ситуація має бути виправлена зведенням трьох ферм по 3 тис. голів великої рогатої худоби та кількох багатотисячних свинарських комплексів. Найближчим часом збирається підняти регіон і три свої цукрозаводи.

Найкращий у країні рівень оплати за комунальні послуги та сьоме місце з обсягів інвестицій - це речі, котрі обласна влада вже зараз може записати собі в актив.

Стільчик - міському голові

Спілкування із очільником міста Олексієм Костусєвим теж почалося із невеличкого казусу. Помітивши його у залі, Президент сказав: "Чого ви там сидите? Ну ж бо, поставте ще один стільчик для мера".

Нехай і на приставному стільчику, позиція Костусєва у дечому була вигідною. Лише нещодавно минуло сто днів, відколи він при владі в Одесі, однак рапортував, що "нам вдалося переломити ситуацію й колапс". Як конкретні досягнення було представлене 20-відсоткове скорочення управлінського апарату і таке ж зменшення витрат на автогосподарство. Олексій Костусєв дуже хотів сподобатись Президенту ще й тому, що при нагоді просив у нього посприяти у вирішенні питання мільярдної позики, що її взяла попередня влада. Нинішній мер просить, щоб центр допоміг перевести її із швейцарських франків у гривні аби зменшити вплив очікуваної інфляції. Президент визнав, що "без втручання керівництва країни цієї проблеми не розв'яжеш".

Натомість взяв із мера обіцянку повернути на ринок Одеси німецьку компанію із вивезення сміття "Ремондіс", договір з якою місто розірвало місяць тому, чим і викликало обурення німців.

А море було недалеко...

Всупереч очікуванням представників морської галузі, її тема на зустрічах із Президентом практично не обговорювалася. Принаймні - у відкритому режимі. Лише одного разу глава держави згадав про порти: "Та боротьба, що йде багато років в Одесі, пов'язана із колосальною корупцією. І вона принижує людей і знищує бізнес". Чи підпадає під це узагальнення нещодавня критична ситуація із затягуванням митного контролю у портах Одеса та Іллічівськ - почути так і не пощастило.

Натомість Президенту було презентовано проект українсько-німецького підприємства, котрий передбачає зведення новітнього контейнерного термінала та значне поглиблення акваторії Одеського порту, збільшення розмірів тутешніх причалів. Це дасть змогу приймати сучасні великі судна і мати таким чином конкурентну перевагу перед портами Румунії та інших причорноморських країн. Очікується, що реалізація проекту дозволить подвоїти обсяги обробки контейнерів в Одеському торговому порту.

Втім, як зазначили німецькі інвестори, успішній реалізації цього та інших великих проектів заважає квола позиція України в сфері укладання концесійних договорів, котрі німці назвали "найбільш витребуваним способом залучення інвесторів в рамках державно-приватного партнерства". Доказом свого спостереження вони вважають практичну відсутність масштабних інвестицій у портову галузь України протягом останніх 3-4 років.



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua