"Реорганізація реєстрації не перешкода"

Лариса ДАЦЮК
11 квiтня 2012

НА ЧАСІ. Власникам суден адмінпослуги надаватимуть на місцях
 

Весна підштовхує навігацію, а навігація — власників суден, які поспішають зареєструвати свої плавзасоби. Однак у зв’язку з реформуванням водного транспорту виникають певні проблеми. Аби їх було якомога менше, Державна інспекція України з безпеки на морському та річковому транспорті (Укрморрічінспекція), яка здійснює реєстрацію суден, робить усе від неї залежне, щоб ця процедура була якомога простішою і не забирала ні багато часу, ні нервів.

Тож уже з середини грудня минулого року Укрморрічінспекція розпочала надання адміністративних послуг, які пов’язані з реєстраційними діями. Проте одразу ж з’ясувалося, що деякі питання потребують негайного врегулювання як з боку нормативно-правової бази, так і щодо організаційно-господарських заходів. Насамперед це стосується спрощення та доступності процедури надання адмінпослуг громадянам.

— Усе це тимчасові труднощі, — каже перший заступник голови Укрморрічінспекції Борис Нікіфоров. — Вони є результатом того, що Укрморрічінспекція тільки проходить процес становлення. Однак керівництво відомства проаналізувало накопичені питання і провело низку заходів з усунення недоліків. Зокрема були створені і вже функціонують міжрегіональні територіальні органи, розташовані в Одесі, Севастополі, Києві, Львові, Дніпропетровську, Маріуполі, Миколаєві, Харкові та Ізмаїлі. У майбутньому представники Укрморрічінспекції будуть і в інших регіонах. Сталися й організаційно-штатні зміни, прийняті кадрові рішення.

У приміщеннях тих територіальних органів, які вже діють, можна ознайомитися з нормативно-правовими актами та зразками заповнення форм необхідних бланків. Тут же від юридичних та фізичних осіб приймають документи, потрібні для реєстраційних дій у Судновій книзі України.

Зважаючи на збільшення кількості звернень громадян щодо реєстрації плавзасобів, наказом Мінінфраструктури в березні нинішнього року затверджено перелік морських торговельних портів, капітанам яких надано повноваження для здійснення реєстраційних дій у Державному судновому реєстрі та реєстрації маломірного флоту і ведення Суднової книги України. Таке право мають капітани морських торговельних портів в Ізмаїлі, Іллічівську, Білгород-Дністровському, Одесі, Миколаєві, Херсоні, Євпаторії, Севастополі, Керчі, Маріуполі, Бердянську, Феодосії, Южному, Ялті.

— Крім того, нині постало питання щодо надання адміністративних послуг з використанням засобів телекомунікації, — зазначив Б. Нікіфоров. — Так звана електронна черга заощадить час, нерви і кошти, полегшить доступ населення до адмінпослуг, зробить їхнє надання прозорішим.

ДОВІДКА «УК»

Згідно з Указом Президента України від 08.04.2011 р.  № 447 «Про Положення про Державну інспекцію України з безпеки на морському та річковому транспорті» на Укрморрічінспекцію покладено функції з надання адміністративних послуг у сфері реєстрації суден, надання їм права плавання під Державним прапором України, ведення Державного суднового реєстру України, Суднової книги України та видачі інших суднових документів. Наказом Мінтрансзв’язку в березні 2011 року Інспекцію Головного державного реєстратора флоту було ліквідовано як підприємство, що не належить до бюджетної установи та не є органом виконавчої влади. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua