Дмитрій БУДКЕВИЧ
для «Урядового кур’єра»
ЗАЛІЗНИЦЯ. З урахуванням наближення піка туристичного сезону міністр інфраструктури Володимир Козак розповів на урядовому брифінгу про найактуальніші проблеми свого відомства.
У найпопулярнішому кримському напрямку щодня пропонується до 30 тисяч місць. Ще до 1500 місць на добу — у поїздах формуванням залізниць СНД, які прямують туди ж транзитом через Україну. «Нами було запропоновано близько 1 мільйона 133 тисяч квитків, а реалізовано було 884 тисячі. В передсвяткові дні заповнюваність поїздів становила майже 97—98%» — розповів міністр.
За словами Володимира Козака, середній інтервал прибуття або відправлення поїздів становить 14,5 хвилини. У пікові години, тобто вранці і ввечері, — 6—8 хвилин. Це максимальна пропускна здатність відповідної ділянки.
Міністр інфраструктури зазначив, що «на сьогодні задіяно майже 4600 вагонів для перевезень пасажирів усередині країни. 54 потяги у кримському напрямку підвозять пасажирів з країн СНД. Незважаючи на це, збитки в пасажирських перевезеннях за перше півріччя сягнули близько 3,5 мільярда гривень загалом по всій українській залізниці.
Володимир Козак навів дані про поїзд №231 Київ—Сімферополь. Цей потяг протягом червня завдав збитків майже на півтора мільйона гривень. «При цьому вартість наших пасажирських перевезень на той самий кілометраж є уп’ятеро дешевшою, ніж для кожного росіянина», — підкреслив міністр інфраструктури. Тож порівняно з іншими видами транспорту залізниця є найдешевшою.
Міністр погодився з наріканнями щодо спекуляції квитками та недосконалим сервісом наших залізничників. «На сьогодні кримінальної відповідальності чи штрафних санкцій ми застосувати до спекулянтів на законних підставах не маємо права». Єдине — це торгівля у невстановленому порядку, тобто штраф близько 30 гривень. «Тому ми пішли шляхом, щоб технологічно проконтролювати працю наших квиткових касирів. Сьогодні всі переговорні апарати між касиром і пасажиром облаштовані реєстратором — автоматизованою системою продажу проїзних документів АСК ПП УЗ»,— повідомив урядовець.
До речі, будь-яку скаргу від пасажирів про відмову продати квиток відтепер може бути перевірено, чи справді на той момент були відсутні квитки. Тобто розслідуватимуться підстави відмови пасажиру.
Також став жорсткішим контроль за проїздом людей, — щоб прізвище у квитку та документі збігалось. Контрольно-ревізійні групи перебувають на лініях і перевіряють дотримання таких вимог.