П’ЯТИРІЧНІ ІНТЕРНЕТ-НАВІГАТОРИ. З листопада минулого року в дитсадку села Сіарру у Верхніх Піренеях у Франції вирує революція. Діти навчаються писати не за допомогою ручки, а коп’ютерною клавіатурою. П’ятирічні діти вже є користувачами соціальної мережі Твіттер, за ініціативи якої, власне, і запрацював цей проект!
Принцип навчання – простий: учитель записує повідомлення у блокноті, а потім діти копіюють його на комп’ютері.
Звісно, ці дітлахи не вміють ще ані читати, ані писати. Але ця вправа, як стверджують вчителі, – дуже корисна, адже розвиває знання орфографії і навчає концентрації.
Поза тим доступ до соціальної мережі в класі – обмежено: без дозволу вчителя ніхто не може прочитати послання. Діти спілкуються через мережу не з власними батьками, як це роблять в інших класах, а з друзями з канадського міста Калгарі… Батьки спершу трохи опиралися, аж зрештою і собі захопилися!
Таких твіттер-класів налічується вже майже півтори сотні у Франції. Дехто критикує пробні проекти, вбачаючи у них небезпечне поєднання бізнесу з освітою, проте педагоги – іншої думки.
Ось приклад дещо іншого досвіду: у цій приватній школі в Женеві, як і в багатьох інших європейських школах, в ходу – цифрові планшети! У цій школі 120 дітей навчаються за цією системою – унікальна ініціатива. Цього ранку, на уроці математики у сьомому класі викладач, зі свого місця, контролює розрахунки кожного учня.
Вартість такого навчання – трішки більше за 160 євро на дитину протягом року. Доволі скромна сума – за умови, що технологія із самоцілі перетворюється на справді ефективний навчальний засіб!