"Україна як успішний туристичний бренд"

5 липня 2016

Наприкінці минулого місяця у Києві відбулися дві непересічних події. Іноземні та вітчизняні фахівці, а також представники органів виконавчої влади взяли участь у роботі міжнародної конференції «Брендинг дестинацій: запорука побудови успішної репутації», організованої Міністерством економічного розвитку і торгівлі у співпраці із Всесвітньою туристичною організацією (UNWTO).

У зверненні до учасників конференції віце-прем’єр-міністр з питань євроінтеграції Іванна Климпуш-Цинцадзе зазначила, що туристична галузь в Україні, попри значний потенціал, розвинена неналежно. Передовсім через анексію Росією Криму та бойові дії на Донбасі кількість іноземних туристів скоротилася вдвічі. Але, на жаль, у Верховній Раді небагато народних обранців, кому ця проблема болить.

Заступник міністра економічного розвитку і торгівлі Юлія Клименко назвала десять кроків для того, щоб туризм почав істотно наповнювати бюджети всіх рівнів, створював робочі місця та формував привабливий імідж держави у світі. Крім розроблення загальнонаціональної стратегії на 2016—2020 роки та місцевих програм розвитку туризму, оптимізації законодавства, забезпечення бюджетного фінансування, створення мережі туристських брендів (брендинг територій), це і промоція туристського бренда України у світі, лібералізація візового режиму, збирання й аналіз відповідної статистичної інформації, створення ефективної моделі керівництва галуззю та Національної туристської організації. Туризм, на думку Юлії Клименко, має стати драйвером економіки.

Генеральний секретар UNWTO Талеб Ріфаї наголосив, що впродовж багатьох років ні економічні, ні політичні, ні соціальні негаразди не позначаються на стабільності динаміки розвитку туризму. Експерти очолюваної ним організації прогнозують, що у 2030 році кількість туристів у світі становитиме 1,8 мільярда осіб, які поповнять бюджети багатьох країн більш ніж трьома трильйонами доларів. Україна може й повинна посісти вагоме місце в переліку держав, які приймають туристів. Але для цього слід засукати рукава всім: і чиновникам, і фахівцям туристичної галузі, і представникам бізнесу.

Важливою подією стало підписання на конференції меморандуму про взаєморозуміння між регіонами України про створення національної туристичної організації. Ця інституція, переконаний керівник департаменту туризму та курортів Мінекономрозвитку Ігор Ліптуга, має встановити правила гри у вітчизняній туристичній галузі подібні до тих, якими керуються у країнах, що перебувають, так би мовити, на верхівці туристичного Олімпу: і за кількістю туристів, і за прибутками, і за комфортністю ведення бізнесу. Допомагати ж Національній туристичній організації мають туризмологи, зокрема понад 100 вітчизняних профільних кафедр. Не держава має визначати, як функціонувати туристичній індустрії, а саме професійна спільнота.

Ігор ВИННИЧЕНКО,
доцент кафедри країнознавства
та туризму КНУ імені Тараса Шевченка
для «Урядового кур’єра»



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua