"Українці стали менше купляти побутової техніки"

1 липня 2015

Ринок побутової техніки та електроніки в Україні в другому кварталі 2015 року склав 8,2 млрд грн, що на 17% менше, ніж у 2014 році.

Згідно з даними GfK Ukraine, такі показники є наслідком торішнього сплеску продажу під час весняної хвилі девальвації гривні. Негативна динаміка спостерігалася майже в усіх секторах ринку, за виключенням ринку телекомунікацій та офісної техніки.

Обсяг реалізації телекомунікаційного обладнання в другому кварталі 2015 року склав 2,3 млрд грн, що на 2% перевищує показник другого кварталу 2014 року.

«Група смартфонів продовжує демонструвати зростання у грошах (+ 11%) завдяки збільшенню ціни на 69%, в той же час об’єм продажу скоротився на третину», – наголошується у повідомленні.

Обсяг ринку офісної техніки в квітні-червні 2015 року залишилося на тому ж рівні, що і рік тому. Ключові позиції зберігаються за багатофункціональними пристроями, обсяг продажів яких за результатами трьох місяців досягає майже 100 млн грн. Сегмент принтерів продемонстрував незначне падіння в порівнянні з другим кварталом минулого року.

Після зростання в першому кварталі ринок IT-техніки в другому кварталі 2015 року знову повернувся до негативного тренду і знизився на 13%.

«Завдяки показникам першого кварталу, за результатами півріччя ринок впав лише на 2% в порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Примітно, що динаміка сильно диференційована за категоріями. Обсяги таких ринків, як ноутбуки, стаціонарні комп'ютери, планшети, електронні книги, в квітні-червні показали падіння на 20% в порівнянні з торішніми показниками, зате обсяг ринку накопичувачів виріс на 50%, що пов'язано в першу чергу з підвищенням цін, а також з продажами нового сегмента SSD ", – зазначає компанія.

У другому кварталі ринок малої побутової техніки склав близько 878 млн грн, що на 15% менше, ніж у другому кварталі 2014 року. Уповільнення динаміки або посилення негативного тренда відбулося майже у всіх групах малої побутової техніки. Однак група «догляд за собою» виросла на 11% в порівнянні до аналогічного періоду минулого року – це один з кращих результатів по сектору.

«Група» догляд за будинком «своїм падінням зобов'язана зменшенню продажу пилососів, які і надалі здають свої позиції на ринку. Найбільший спад відбувся в категорії «техніка для кухні», оскільки істотно зменшилися обсяги продажу мультиварок», – зазначено в повідомленні.

У другому кварталі 2015 роки ринок великої побутової техніки склав 1,8 млрд грн, що майже на чверть менше торішнього результату. Всі групи зазнали падіння. Однією з найбільш стійких категорій залишається вбудована техніка для кухні, зокрема, витяжки, що показали лише незначне падіння в порівнянні з 2014 роком. Обсяг продажів пральних машин скоротився на 25% в грошах, проте ця група все ще становить четверту частину всіх покупок великої побутової техніки.

Крім того, у другому кварталі 2015 року прискорилися темпи падіння продажів побутової електроніки – грошовий обсяг ринку зменшився на 36%.

«Особливо різко впав продаж DVD-програвачів. Через зростання попиту на екшн-камери, група відеокамер продемонструвала найнижчі темпи падіння. Категорія телевізорів вперше демонструє чутливе скорочення продажу – близько 40%», – ідеться у прес-релізі.

Ринок фотоапаратів продовжив негативну динаміку першого кварталу 2015 року: найбільше скоротився продаж компактних і дзеркальних камер.

«У той час як перший квартал виглядав порівняно оптимістично з урахуванням політичної ситуації в країні, другий квартал продемонстрував сумну картину впливу стану економіки на споживчий попит», – наголошується у повідомленні.

Найбільше падіння спостерігалося в квітні-травні. До цього призвели, з одного боку, високі результати продажів аналогічного періоду минулого року, а з іншого – подальше падіння купівельної спроможності населення через зростання цін.

Відділ новин
"Урядового кур'єра"



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua