" В Японії пандемія повертає людей, що жили в мегаполісах, у села"

9 листопада 2020

Село Сіракава в Японії

Згідно зі статистикою, в Японії вже третій місяць поспіль кількість людей, що виїжджають з Токіо, щоб оселитися в сільській місцевості, перевищує кількість тих, хто їде з села до столиці. У першу чергу це стосується людей у віці 20-30 років, повідомляє Reuters.

Схоже, що повернення в село – довгостроковий тренд. Новий японський прем'єр Есіхіде Суга заявив, що відродження сільської місцевості – одне з ключових завдань.

Нині японські села напівзанедбані. Молодь прагнула виїхати в міста, і в сільській місцевості залишалися переважно люди похилого віку. В японській мові навіть з'явився спеціальний термін «сьосікорейка» – так називають сукупний ефект падіння народжуваності, старіння населення і зростання попиту на соціальну підтримку для пенсіонерів. У країні налічуються сотні «генкай сюраку» – сіл, де переважна більшість жителі похилого віку. І таке зустрічається не тільки у віддалених місцевостях в горах, але навіть у передмістях Токіо. Якщо тенденція не зміниться, то до 2040 року майже половина муніципалітетів Японії опиниться під загрозою зникнення через критично низьку кількість жителів.

Вулиця в Токіо.

Однак пандемія коронавірусу і розвиток технологій віддаленого доступу, схоже, вселяють надію, що японські села, багато з яких розташовані в найкрасивіших місцях і зберегли старовинні будинки, не помруть.

«Тепер я живу серед гір, на березі річки, з видом на Фудзі, – розповідає юнак, переїхав з Токіо. – Тут спокійно, немає скупчення людей, що знижує небезпеку зараження».

Велика частина тих, хто виїхав продовжують працювати в своїх компаніях, використовуючи віддалений доступ, завдяки розвитку інтернету з цим тепер немає проблем, і лише періодично вибираються в столицю, причому підлаштовуючись час так, щоб пропустити забиті ранкові електрички. Інші поєднують роботу вдома із заняттями сільським господарством. Треті взагалі вирішили звільнитися і присвятити себе сільському господарству цілком. Деякі починають займатися креативними технологіями – новим напрямком з розвитку туристичної привабливості та інфраструктури. Наприклад, влаштовують кондитерські фестивалі з випічкою за унікальними рецептами, властивими тільки для даної місцевості, роблять сувеніри, відкривають сакеварні.

Більш того, з мегаполісів стали переїжджати навіть деякі компанії. Хтось змінює бізнес-модель, ставлячи в основу віддалену роботу, хтось просто переїжджає разом зі співробітниками в регіони. Поки на першому місці за кількістю тих, хто переїхав у село знаходиться префектура Нагано, розташована на сході острова Хонсю. Вона пропонує найбільшу кількість програм підтримки для тих, хто покидає мегаполіси.

Орест ГОРЯНСЬКИЙ
для «Урядового кур’єра»



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua