НОВАЦІЯ
Стартувала електронна реєстрація
Ще торік у жовтні парламент ухвалив Закон «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців». З документом, який набув чинності тільки 14 серпня нинішнього року, можна ознайомитися на сайті Верховної Ради. Такий солідний люфт у часі надавали для того, щоб владні структури встигли підготуватися до запровадження нових норм.
Отож віднині можна подавати електронні документи для державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Причому запроваджена не лише електронна державна реєстрація, а й подання запитів в електронному вигляді на отримання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців. Слід також мати на увазі, що при оформленні електронних документів буде задіяний електронний підпис, який треба отримувати і щорічно оновлювати, особисто завітавши до реєстраторів. Однак і паперові носії повністю не відходять у минуле — підприємцю доведеться обов’язково навідатися до податкової інспекції, органів статистики та Пенсійного фонду, адже у тексті закону прописана норма, згідно з якою зміни до реєстраційних документів вносяться виключно в паперовому вигляді. Якщо комусь не зрозумілий новий порядок реєстрації, всю необхідну інформацію, що стосується електронного формату документів, а також програм формування та подання документів, потрібних підприємцям, можна знайти на офіційному веб-сайті Держпідприємництва і скористатися нею безкоштовно.
Ставлення до нового закону неоднозначне. Скажімо, податкові органи такі зміни вітають, адже їм буде значно простіше контролювати звітність підприємців. «Надання електронної податкової звітності — це перший крок до створення централізованих баз даних, — каже директор юридичного департаменту Державної податкової адміністрації України Мар’яна Куц. — Ми почнемо з великих платників податків та юридичних осіб».
А ось бізнесмени не надто радіють нововведенням і вказують на низку недоліків. За словами віце-президента Спілки малих, середніх і приватизованих підприємств Юрія Лозовського, все залежатиме від того, як закон виконуватиметься. Його побоювання грунтуються на тому, що низка норм, які мають спростити ведення бізнесу, саботуються чиновниками. Є й інша проблема. Вона стосується вже згаданої норми про необхідність паперових документів, які будуть підтверджувати електронні.