"Внесок запоріжців у світову авіацію"

19 грудня 2015

ДП «Запорізьке машинобудівне конструкторське бюро «Прогрес» імені академіка О. Г. Івченка уже понад 70 років випускає двигуни для літаків і гелікоптерів. Право на їхнє проектування, виробництво, ремонт, модернізацію підприємством підтверджують 75 сертифікатів, виданих Бюро «Верітас», Європейським агентством з авіаційної безпеки (EASA), Головним управлінням цивільної авіації Китаю, АР МАК та Державіаслужбою України. Наразі двигуни «Івченко-Прогрес» використовують на 60 типах літаків у понад ста країнах світу.

А вже згодом до цього почесного списку додадуться турбовальні газотурбінні авіадвигуни для легких літаків і гелікоптерів австрійської компанії Diamond Aircraft Industries GmbH. Остання під час міжнародної авіавиставки Le Bourget-2015 в Парижі підписала з держконцерном «Укроборонпром», якому підпорядковане ДП «Івченко-Прогрес», меморандум щодо сертифікації, виробництва, продажу та обслуговування двигунів АІ-450.

Крім того, ДП розпочало дослідно-конструкторські та сертифікаційні іспити першого дослідного двигуна Д-18Т серії 3М, ексклюзивних деталей і збірних одиниць профілю, виготовлених спільно з місцевим АТ «Мотор Січ». Їх впровадження дасть змогу підвищити ресурс «гарячої частини», зменшить рівень шуму та емісій, нижчих від норм ІКАО 2014 року. З цими двигунами можна буде експлуатувати «Руслан» і «Мрію» до 2050 року, що забезпечить понад 50% світового ринку авіаперевезень надважких і негабаритних вантажів.

Вся продукція ДП «Івченко-Прогрес» — світової якості. Недарма Атестаційна колегія Міносвіти та науки України нещодавно надала Генконструкторові ДП «Івченко-Прогрес» Ігорю Кравченку науковий ступінь доктора технічних наук.

Для задоволення прогнозованого попиту на авіатехніку підприємство розробило нові авіадвигуни цивільного та військового призначення. Зокрема перший у світі турбогвинтовентиляційний двигун Д-27 з максимальною потужністю 14000 е. к. с. цьогоріч пройшов держіспити на середньому військово-транспортному літаку АН-70 і був прийнятий на озброєння Збройних сил України. Для регіонального вантажопасажирського літака АН-140 створено модифікації турбогвинтового двигуна підвищеної потужності. Підприємство першим на пострадянському просторі отримало ухвалу Європейського агентства з авіаційної безпеки (EASA) щодо відповідності західним нормам. Це забезпечило вихід гідролітака Бе-200ЧС на євроринок. Ціле сімейство турбовальних двигунів створено для легких багатоцільових гелікоптерів. Якщо ж говорити про експериментально-дослідницький комплекс підприємства, то він один із найпотужніших у Європі: налічує 95 стендів та устаткувань з проведення іспитів двигунів, подальшого удосконалення конструкцій. Таким чином новітні технології, впроваджені п’ятдесятьма авіакомпаніями світу завдяки ДП «Івченко-Прогрес» забезпечені  сервісною підтримкою.

Євген ЛОГАНОВ
для «Урядового кур’єра»

 

ДОВІДКА «УК»

Історія створення українських двигунів розпочалася 5 травня 1945 року, коли на Запорізькому заводі №478 заснували  дослідно-конструкторське бюро з авіадвигунів середньої та малої потужності для цивільної авіації. 



При копіюванні даної статті посилання на джерело обов'язкове: http://www.ukurier.gov.ua